Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Nadaný žák na počátku školní docházky v hodinách českého jazyka

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F19%3A10397023" target="_blank" >RIV/00216208:11410/19:10397023 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=QB4hKDfQ78" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=QB4hKDfQ78</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Nadaný žák na počátku školní docházky v hodinách českého jazyka

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Článek se zabývá problematikou nadaného žáka z hlediska možností jeho rozvíjení v hodinách mateřského jazyka na počátku školní docházky a na prvním stupni základní školy. V současnosti se již opouští při definici nadání od souhrnného výsledku jednotného IQ testu, neboť se děti ve svých intelektových profilech liší. V článku se zaměřuji na nadání v oblasti jazyka. Je představena stručná charakteristika jazykového vývoje nadaných dětí, ale i nástin osobnostní charakteristiky, která se může u nadaných dětí vyskytnout. Článek upozorňuje na některé problémy, kterým mohou nadané děti čelit v hodinách mateřského jazyka, např. výskyt poruch učení, především dyslexie a dysgrafie, což komplikuje rozpoznání nadání. Pro učitele je mnohdy nečitelný i intelektový profil žáka s nerovnoměrně rozloženým nadáním. V článku jsou navrženy některé postupy, které by mohli učitelé uplatňovat při rozpoznávání a rozvíjení jazykového nadání v hodinách mateřského jazyka.

  • Název v anglickém jazyce

    Gifted Pupil at the Beginning of School Attendance in Czech Language Classes

  • Popis výsledku anglicky

    The article deals with the possibilities of developing gifted pupils at the beginning of school attendance and during primary level of education in Czech language classes. Recently, the scientists leave the definition of giftedness based on summarizing IQ, because children differ in their intellectual profiles. In this article, language giftedness will be described. Language development of gifted children and also their psychological characteristic is commented on. The article also focuses on several problems that gifted children may encounter in Czech language classes, e.g. learning disorders, such as dyslexia and dysgraphia which makes it difficult to identify such children as gifted. The intellectual profile of children with unequally developed areas of giftedness may be incomprehensible for some teachers. Finally, several proposals of developing gifted children in Czech language classes are presented.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Didaktické studie

  • ISSN

    1804-1221

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    11

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    142-152

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus