Názory učitelů na problematiku nadaných žáků
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F09%3A00038441" target="_blank" >RIV/00216224:14410/09:00038441 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Názory učitelů na problematiku nadaných žáků
Popis výsledku v původním jazyce
Všichni učitelé, kteří se anketního šetření zúčastnili, se přiklánějí k integraci nadaných žáků do běžných tříd. Kolektiv třídy by měl být různorodý; mají v něm být děti chytřejší i děti méně intelektuálně zdatné. Platí to zejména na prvním stupni základní školy; u nadaných žáků druhého stupně základní školy je vhodný přechod na víceletá gymnázia. Pracovat s nadaným žákem v běžné třídě je samozřejmě velmi obtížné, zejména v průměrné třídě s plným počtem studentů. Učitel musí použít další materiály, knihy, zadávat mu úkoly prostřednictvím PC, vyžadovat esejí apod. Je třeba mít kvalitně připraveného pedagoga, který bude maximálně spravedlivý, bude rozumět jednotlivým potřebám svých žáků, rozvíjet jejich schopnosti, podporovat jejich zvídavost, zručnost anadání. Měl by také včasně rozpoznat takového žáka, kontaktovat rodiče a PPP a společnými silami najít správnou metodu pro rozvíjení dítěte. V systému školství chybí metodika, jak pracovat s nadanými žáky.
Název v anglickém jazyce
Talented Pupils; Views Teachers
Popis výsledku anglicky
All the teachers who took part in the inquiry tend to the integration of the gifted pupils in usual classes. The collective of the class should be diverse; there should be cleverer children as well as less intellectually capable children. It is valid especially at primary schools; moving the gifted children of lower secondary schools to multiannual grammar schools is useful. It is necessary to have a properly prepared pedagogue, who is maximally fair, understands individual needs of their pupils, develops their skills, and supports their curiousness, abilities and talents. They should recognize such a pupil early, contact their parents and the Pedagogical-Psychological Clinic and find the right method for the childs development with their common powers. There is a lack of methodology in the educational system how to work with the gifted pupils.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2009
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Šimoník, O. (ed.). Výchova a nadání 3
ISBN
978-80-210-5117-1
Počet stran výsledku
17
Strana od-do
—
Počet stran knihy
106
Název nakladatele
Masarykova univerzita
Místo vydání
Brno
Kód UT WoS kapitoly
—