Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Formative Assessment and other Assessment Methods in Biology Education and Pre-service Biology Teacher Training in the Czech Republic

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F15%3A43889411" target="_blank" >RIV/60076658:12410/15:43889411 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Formative Assessment and other Assessment Methods in Biology Education and Pre-service Biology Teacher Training in the Czech Republic

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper presents data obtained by surveying students at the Faculty of Education, University of South Bohemia in Ceske Budejovice. Data were evaluated by statistical methods. Results show respondents didn't encounter formative assessment during theirschool attendance in elementary and high school. Instead, their learning in biology education was assessed by written examination and conventional grading. We found that respondents had no experience with formative assessment during their pedagogical anddidactical training and practice. The importance of formative assessment as a part of pre-service biology teacher training emerged from our investigation where the formative assessment proved to be a necessary component of biology teaching and learningat primary and high school.

  • Název v anglickém jazyce

    Formative Assessment and other Assessment Methods in Biology Education and Pre-service Biology Teacher Training in the Czech Republic

  • Popis výsledku anglicky

    This paper presents data obtained by surveying students at the Faculty of Education, University of South Bohemia in Ceske Budejovice. Data were evaluated by statistical methods. Results show respondents didn't encounter formative assessment during theirschool attendance in elementary and high school. Instead, their learning in biology education was assessed by written examination and conventional grading. We found that respondents had no experience with formative assessment during their pedagogical anddidactical training and practice. The importance of formative assessment as a part of pre-service biology teacher training emerged from our investigation where the formative assessment proved to be a necessary component of biology teaching and learningat primary and high school.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    International Journal of Assessment and Evaluation

  • ISSN

    2327-7920

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    23

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    US - Spojené státy americké

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    17-26

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus