Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Formative Assessment Methods in Biology Education: Pedagogical Study at Primary School in the Czech Republic

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F16%3A43891168" target="_blank" >RIV/60076658:12410/16:43891168 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.14529/ped160413" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.14529/ped160413</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.14529/ped160413" target="_blank" >10.14529/ped160413</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Formative Assessment Methods in Biology Education: Pedagogical Study at Primary School in the Czech Republic

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Empirical investigation represents crucial competence which pupils can gain during inquiry-based biology education. There is a significant methodological problem with the assessment of pupil's performance during the inquiry-based biology education because the classical summative assessment is not able to capture pupil's progress and take all pupil's activities into consideration. The formative assessment can help teachers and pupils to feel more confident in the partial steps of inquiry-based biology education and improve their achievements. For this reason, the formative assessment methods are determined as an ideal assessing approach.

  • Název v anglickém jazyce

    Formative Assessment Methods in Biology Education: Pedagogical Study at Primary School in the Czech Republic

  • Popis výsledku anglicky

    Empirical investigation represents crucial competence which pupils can gain during inquiry-based biology education. There is a significant methodological problem with the assessment of pupil's performance during the inquiry-based biology education because the classical summative assessment is not able to capture pupil's progress and take all pupil's activities into consideration. The formative assessment can help teachers and pupils to feel more confident in the partial steps of inquiry-based biology education and improve their achievements. For this reason, the formative assessment methods are determined as an ideal assessing approach.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Bulletin of the South Ural State University. Series Education, educational sciences

  • ISSN

    2412-0553

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    8

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4

  • Stát vydavatele periodika

    RU - Ruská federace

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    94-99

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus