Formative Assessment Methods in Biology Education: Pedagogical Study at Primary School in the Czech Republic
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F16%3A43891168" target="_blank" >RIV/60076658:12410/16:43891168 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.14529/ped160413" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.14529/ped160413</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.14529/ped160413" target="_blank" >10.14529/ped160413</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Formative Assessment Methods in Biology Education: Pedagogical Study at Primary School in the Czech Republic
Popis výsledku v původním jazyce
Empirical investigation represents crucial competence which pupils can gain during inquiry-based biology education. There is a significant methodological problem with the assessment of pupil's performance during the inquiry-based biology education because the classical summative assessment is not able to capture pupil's progress and take all pupil's activities into consideration. The formative assessment can help teachers and pupils to feel more confident in the partial steps of inquiry-based biology education and improve their achievements. For this reason, the formative assessment methods are determined as an ideal assessing approach.
Název v anglickém jazyce
Formative Assessment Methods in Biology Education: Pedagogical Study at Primary School in the Czech Republic
Popis výsledku anglicky
Empirical investigation represents crucial competence which pupils can gain during inquiry-based biology education. There is a significant methodological problem with the assessment of pupil's performance during the inquiry-based biology education because the classical summative assessment is not able to capture pupil's progress and take all pupil's activities into consideration. The formative assessment can help teachers and pupils to feel more confident in the partial steps of inquiry-based biology education and improve their achievements. For this reason, the formative assessment methods are determined as an ideal assessing approach.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Bulletin of the South Ural State University. Series Education, educational sciences
ISSN
2412-0553
e-ISSN
—
Svazek periodika
8
Číslo periodika v rámci svazku
4
Stát vydavatele periodika
RU - Ruská federace
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
94-99
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—