Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Formative assessment methods in biology education: pedagogical study at primary school in the Czech Republic

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F16%3A43891173" target="_blank" >RIV/60076658:12410/16:43891173 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Formative assessment methods in biology education: pedagogical study at primary school in the Czech Republic

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Empirical investigation represents crucial competence which pupils can gain during inquiry-based biology education (IBBE). There is a big methodological problem with the assessment of pupil's performance during the IBBE because the classical summative assessment is not able to capture pupil's progress and take into consideration all pupil's activities. The formative assessment (FA) can help teachers and pupils to feel more confident in the partial steps of IBBE and improve their achievements. Thus, the formative assessment methods (FAM) are determined as an ideal assessing approach.

  • Název v anglickém jazyce

    Formative assessment methods in biology education: pedagogical study at primary school in the Czech Republic

  • Popis výsledku anglicky

    Empirical investigation represents crucial competence which pupils can gain during inquiry-based biology education (IBBE). There is a big methodological problem with the assessment of pupil's performance during the IBBE because the classical summative assessment is not able to capture pupil's progress and take into consideration all pupil's activities. The formative assessment (FA) can help teachers and pupils to feel more confident in the partial steps of IBBE and improve their achievements. Thus, the formative assessment methods (FAM) are determined as an ideal assessing approach.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    University of the XXI Century in the System of Continuous Education

  • ISBN

    978-5-696-04851-2

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    15-23

  • Název nakladatele

    South Ural State University

  • Místo vydání

    Čeljabinsk

  • Místo konání akce

    Čeljabinsk

  • Datum konání akce

    25. 10. 2016

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku