Formative assessment methods in biology education: pedagogical study at primary school in the Czech Republic
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F16%3A43891173" target="_blank" >RIV/60076658:12410/16:43891173 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Formative assessment methods in biology education: pedagogical study at primary school in the Czech Republic
Popis výsledku v původním jazyce
Empirical investigation represents crucial competence which pupils can gain during inquiry-based biology education (IBBE). There is a big methodological problem with the assessment of pupil's performance during the IBBE because the classical summative assessment is not able to capture pupil's progress and take into consideration all pupil's activities. The formative assessment (FA) can help teachers and pupils to feel more confident in the partial steps of IBBE and improve their achievements. Thus, the formative assessment methods (FAM) are determined as an ideal assessing approach.
Název v anglickém jazyce
Formative assessment methods in biology education: pedagogical study at primary school in the Czech Republic
Popis výsledku anglicky
Empirical investigation represents crucial competence which pupils can gain during inquiry-based biology education (IBBE). There is a big methodological problem with the assessment of pupil's performance during the IBBE because the classical summative assessment is not able to capture pupil's progress and take into consideration all pupil's activities. The formative assessment (FA) can help teachers and pupils to feel more confident in the partial steps of IBBE and improve their achievements. Thus, the formative assessment methods (FAM) are determined as an ideal assessing approach.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
University of the XXI Century in the System of Continuous Education
ISBN
978-5-696-04851-2
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
15-23
Název nakladatele
South Ural State University
Místo vydání
Čeljabinsk
Místo konání akce
Čeljabinsk
Datum konání akce
25. 10. 2016
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—