Formativní hodnocení ve výuce
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F16%3A10326947" target="_blank" >RIV/00216208:11410/16:10326947 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Formativní hodnocení ve výuce
Popis výsledku v původním jazyce
Publikace se zabývá formativním hodnocením ve škole. Jedná se o kvalitativní hodnocení, jehož účelem je přinést žákům užitečnou informaci o jejich aktuálním stavu vědomostí a dovednostní s cílem zlepšit jejich výsledky a naučit žáky přijímat hodnocení jako přirozenou součást života. Kniha si klade za cíl zorientovat čtenáře v aktuálních trendech hodnocení žáků a tématech, jako je stanovování kritérií hodnocení, poskytování zpětné vazby, práce s chybou, rozvoj sebehodnocení a vrstevnického hodnocení. Ve srovnávacím kontextu poukazuje na hlavní cesty rozvoje formativního hodnocení a na možnosti jejich využití při zvyšování kvality výuky na českých školách. Teorie je doplněna ukázkami s konkrétními nástroji a technikami formativního hodnocení, příklady z praxe a autentickými výroky učitelů a žáků, které pocházejí z vícepříadových studií. Metodologie i výsledky tohoto kvalitivního výzkumu jsou v publikace rovněž představeny.
Název v anglickém jazyce
Formative assessment at school
Popis výsledku anglicky
This publication is focused on the theme of formative assessment at school. Formative assessment is defined as a qualitative assessment which brings valuable information concerning the knowledge and skills of the given pupil during the process of education. The aim of this publication is to orient readers to current trends in assessment of pupils; questions linked to its successful implementation are elaborated together with this methods: learning goals, criteria, feedback, self-assessment and peer assessment. The theoretical part of books presents a review based on major path of development of formative assessment in comparative context and on the possibilities of their implementation in improving the quality of teaching in Czech schools. The theory is supplemented by examples of specifics methods, techniques and tools of formative assessment. The practical examples and the authentic words of teachers and pupils that comes from multiple case study that was used as a form of research strategy. The methodology and results of this multiple case study are also introduced.
Klasifikace
Druh
B - Odborná kniha
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA15-19158S" target="_blank" >GA15-19158S: Formativní hodnocení žáků prostřednictvím vzdělávacích cílů</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
ISBN
978-80-262-1001-6
Počet stran knihy
175
Název nakladatele
Portál
Místo vydání
Praha
Kód UT WoS knihy
—