Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Formativní hodnocení ve výuce

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F16%3A10326947" target="_blank" >RIV/00216208:11410/16:10326947 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Formativní hodnocení ve výuce

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Publikace se zabývá formativním hodnocením ve škole. Jedná se o kvalitativní hodnocení, jehož účelem je přinést žákům užitečnou informaci o jejich aktuálním stavu vědomostí a dovednostní s cílem zlepšit jejich výsledky a naučit žáky přijímat hodnocení jako přirozenou součást života. Kniha si klade za cíl zorientovat čtenáře v aktuálních trendech hodnocení žáků a tématech, jako je stanovování kritérií hodnocení, poskytování zpětné vazby, práce s chybou, rozvoj sebehodnocení a vrstevnického hodnocení. Ve srovnávacím kontextu poukazuje na hlavní cesty rozvoje formativního hodnocení a na možnosti jejich využití při zvyšování kvality výuky na českých školách. Teorie je doplněna ukázkami s konkrétními nástroji a technikami formativního hodnocení, příklady z praxe a autentickými výroky učitelů a žáků, které pocházejí z vícepříadových studií. Metodologie i výsledky tohoto kvalitivního výzkumu jsou v publikace rovněž představeny.

  • Název v anglickém jazyce

    Formative assessment at school

  • Popis výsledku anglicky

    This publication is focused on the theme of formative assessment at school. Formative assessment is defined as a qualitative assessment which brings valuable information concerning the knowledge and skills of the given pupil during the process of education. The aim of this publication is to orient readers to current trends in assessment of pupils; questions linked to its successful implementation are elaborated together with this methods: learning goals, criteria, feedback, self-assessment and peer assessment. The theoretical part of books presents a review based on major path of development of formative assessment in comparative context and on the possibilities of their implementation in improving the quality of teaching in Czech schools. The theory is supplemented by examples of specifics methods, techniques and tools of formative assessment. The practical examples and the authentic words of teachers and pupils that comes from multiple case study that was used as a form of research strategy. The methodology and results of this multiple case study are also introduced.

Klasifikace

  • Druh

    B - Odborná kniha

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA15-19158S" target="_blank" >GA15-19158S: Formativní hodnocení žáků prostřednictvím vzdělávacích cílů</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • ISBN

    978-80-262-1001-6

  • Počet stran knihy

    175

  • Název nakladatele

    Portál

  • Místo vydání

    Praha

  • Kód UT WoS knihy