Comprehensive rehabilitation of pupils with multiple disabilities at school
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F12%3A50000248" target="_blank" >RIV/62690094:18440/12:50000248 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Comprehensive rehabilitation of pupils with multiple disabilities at school
Popis výsledku v původním jazyce
The paper focuses on ? the comprehensive rehabilitation of pupils with multiple disabilities (physical and mental), or a comparison of conditions in mainstream schools and special schools. The research took the form of a collective case study. Integratedpupils were selected through purposeful sampling (with a focus on maximum variation of disability degrees) and pupils from special schools were selected by a pair-wise selection. This paper presents an analysis of strengths and weaknesses of both typesof schools and partial illustrative examples of comprehensive rehabilitation individual components implementation.
Název v anglickém jazyce
Comprehensive rehabilitation of pupils with multiple disabilities at school
Popis výsledku anglicky
The paper focuses on ? the comprehensive rehabilitation of pupils with multiple disabilities (physical and mental), or a comparison of conditions in mainstream schools and special schools. The research took the form of a collective case study. Integratedpupils were selected through purposeful sampling (with a focus on maximum variation of disability degrees) and pupils from special schools were selected by a pair-wise selection. This paper presents an analysis of strengths and weaknesses of both typesof schools and partial illustrative examples of comprehensive rehabilitation individual components implementation.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
ICEEM 2012 : 2nd international conference on economic, education and management
ISBN
978-988-19750-3-4
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
77-82
Název nakladatele
Hong Kong education society
Místo vydání
Hongkong
Místo konání akce
Shanghai, China
Datum konání akce
1. 6. 2012
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—