Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Comprehensive rehabilitation of pupils with multiple disabilities at school

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F12%3A50000248" target="_blank" >RIV/62690094:18440/12:50000248 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Comprehensive rehabilitation of pupils with multiple disabilities at school

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper focuses on ? the comprehensive rehabilitation of pupils with multiple disabilities (physical and mental), or a comparison of conditions in mainstream schools and special schools. The research took the form of a collective case study. Integratedpupils were selected through purposeful sampling (with a focus on maximum variation of disability degrees) and pupils from special schools were selected by a pair-wise selection. This paper presents an analysis of strengths and weaknesses of both typesof schools and partial illustrative examples of comprehensive rehabilitation individual components implementation.

  • Název v anglickém jazyce

    Comprehensive rehabilitation of pupils with multiple disabilities at school

  • Popis výsledku anglicky

    The paper focuses on ? the comprehensive rehabilitation of pupils with multiple disabilities (physical and mental), or a comparison of conditions in mainstream schools and special schools. The research took the form of a collective case study. Integratedpupils were selected through purposeful sampling (with a focus on maximum variation of disability degrees) and pupils from special schools were selected by a pair-wise selection. This paper presents an analysis of strengths and weaknesses of both typesof schools and partial illustrative examples of comprehensive rehabilitation individual components implementation.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    ICEEM 2012 : 2nd international conference on economic, education and management

  • ISBN

    978-988-19750-3-4

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    77-82

  • Název nakladatele

    Hong Kong education society

  • Místo vydání

    Hongkong

  • Místo konání akce

    Shanghai, China

  • Datum konání akce

    1. 6. 2012

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku