Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Global Education or How to Most Effectively Implement Cross-Disciplinary Themes in the Curriculum of Primary School - Czechia's Example

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F15%3A43889427" target="_blank" >RIV/60076658:12410/15:43889427 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://rigeo.org/volume/volume-5-number-1-spring-2015" target="_blank" >http://rigeo.org/volume/volume-5-number-1-spring-2015</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Global Education or How to Most Effectively Implement Cross-Disciplinary Themes in the Curriculum of Primary School - Czechia's Example

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The article gives an overview of the educational concept of global education at elementary schools in the Czech Republic. It analyses the theoretical basis and methodology of this concept. It reflects upon the literature concerning. It reflects upon theliterature concerning global education. Based on this it defines what the global dimension is. It gives a view of the development of applying global topics in education from global upbringing up to global teaching. The article presents the main principles and topics of global education. An international project called "Teachers: Agents of change" is presented, which is currently (2013-2015) being implemented in the Czech Republic and Poland. The objective of the project is to develop the possibilities of integrating GE into the education systems of these countries. The authors of the article point out the conjunction of the topics of global education to the cross-disciplinary topics of the Czech educational programme for elementary scho

  • Název v anglickém jazyce

    Global Education or How to Most Effectively Implement Cross-Disciplinary Themes in the Curriculum of Primary School - Czechia's Example

  • Popis výsledku anglicky

    The article gives an overview of the educational concept of global education at elementary schools in the Czech Republic. It analyses the theoretical basis and methodology of this concept. It reflects upon the literature concerning. It reflects upon theliterature concerning global education. Based on this it defines what the global dimension is. It gives a view of the development of applying global topics in education from global upbringing up to global teaching. The article presents the main principles and topics of global education. An international project called "Teachers: Agents of change" is presented, which is currently (2013-2015) being implemented in the Czech Republic and Poland. The objective of the project is to develop the possibilities of integrating GE into the education systems of these countries. The authors of the article point out the conjunction of the topics of global education to the cross-disciplinary topics of the Czech educational programme for elementary scho

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Review of International Geographical Education Online

  • ISSN

    2146-0353

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    5

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    TR - Turecká republika

  • Počet stran výsledku

    18

  • Strana od-do

    8-25

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus