Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Motivace volby oborového studia speciální pedagogiky

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F15%3A43889756" target="_blank" >RIV/60076658:12410/15:43889756 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://sppdny.cz/wp-content/uploads/2016/02/Sborn%C3%ADk_2015.pdf" target="_blank" >http://sppdny.cz/wp-content/uploads/2016/02/Sborn%C3%ADk_2015.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Motivace volby oborového studia speciální pedagogiky

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Cílem příspěvku je seznámit s průzkumem provedeným mezi studentkami oboru Speciální pedagogika předškolního věku-učitelství pro mateřské školy na Jihočeské univerzitě v Českých Budějovicích na počátku studia. Otázku motivace nahlížíme skrze osobní představy studentek o profesi speciálního pedagoga zjišťované pomocí projektivní metody nedokončených vět, kterou dále doplňujeme mapováním jejich profesních zájmů metodou RIASEC. Šetření ukázalo, že na počátku studia se u otázaných studentek málo vzájemně integruje představa vlastní učitelské práce s náplní práce speciálního pedagoga, a to přesto, že toto je podstatou studovaného oboru. Studentky se nachází v počáteční vývojové fázi prekoncepce) profesní identity, pro kterou je charakteristické pojetí profese na základě vlastní zkušenosti se školou a vzděláváním v roli žáka/studenta. Představa profese speciálního pedagoga má prozatím alou oporu v teoretických poznatcích i ve vlastní zkušenosti. Toto zjištění je pro nás podnětem k dalšímu sle

  • Název v anglickém jazyce

    Motivation towards the Option of Studying Special Education

  • Popis výsledku anglicky

    The paper provides information about a survey conducted among the students of the Special Education programme - preschool teacher, at the University of South Bohemia. Students were interviewed about the motivational factors of choosing the study programme in the context of their conception of the profession of a specialeducator. We used the method of incomplete sentences combined with the Holland's RIASEC method. The survey shows that in the beginning of the study programme, students do not integrate the concept of working as a teacherwith the work of a special ducator, even though this is the base of the ir study programme. The student's professional identity at the beginning of their study is in its initial developmental phase, i.e. the phase of pre- conception, which is characterized by the concept of future profession based on individual experience as being student or pupil. Consequently, the special education part of their study has a weak base from the theoretical information an

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Perspektivy speciální pedagogiky -potřeby, možnosti a výzvy. Sborník příspěvků z konference

  • ISBN

    978-80-244-4907-4

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    63-69

  • Název nakladatele

    Ústav speciálněpedagogickýh studií. Pedagogická fakulta. UP Olomouc

  • Místo vydání

    Olomouc

  • Místo konání akce

    Olomouc

  • Datum konání akce

    17. 3. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku