Motivace volby oborového studia speciální pedagogiky
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F15%3A43889756" target="_blank" >RIV/60076658:12410/15:43889756 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://sppdny.cz/wp-content/uploads/2016/02/Sborn%C3%ADk_2015.pdf" target="_blank" >http://sppdny.cz/wp-content/uploads/2016/02/Sborn%C3%ADk_2015.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Motivace volby oborového studia speciální pedagogiky
Popis výsledku v původním jazyce
Cílem příspěvku je seznámit s průzkumem provedeným mezi studentkami oboru Speciální pedagogika předškolního věku-učitelství pro mateřské školy na Jihočeské univerzitě v Českých Budějovicích na počátku studia. Otázku motivace nahlížíme skrze osobní představy studentek o profesi speciálního pedagoga zjišťované pomocí projektivní metody nedokončených vět, kterou dále doplňujeme mapováním jejich profesních zájmů metodou RIASEC. Šetření ukázalo, že na počátku studia se u otázaných studentek málo vzájemně integruje představa vlastní učitelské práce s náplní práce speciálního pedagoga, a to přesto, že toto je podstatou studovaného oboru. Studentky se nachází v počáteční vývojové fázi prekoncepce) profesní identity, pro kterou je charakteristické pojetí profese na základě vlastní zkušenosti se školou a vzděláváním v roli žáka/studenta. Představa profese speciálního pedagoga má prozatím alou oporu v teoretických poznatcích i ve vlastní zkušenosti. Toto zjištění je pro nás podnětem k dalšímu sle
Název v anglickém jazyce
Motivation towards the Option of Studying Special Education
Popis výsledku anglicky
The paper provides information about a survey conducted among the students of the Special Education programme - preschool teacher, at the University of South Bohemia. Students were interviewed about the motivational factors of choosing the study programme in the context of their conception of the profession of a specialeducator. We used the method of incomplete sentences combined with the Holland's RIASEC method. The survey shows that in the beginning of the study programme, students do not integrate the concept of working as a teacherwith the work of a special ducator, even though this is the base of the ir study programme. The student's professional identity at the beginning of their study is in its initial developmental phase, i.e. the phase of pre- conception, which is characterized by the concept of future profession based on individual experience as being student or pupil. Consequently, the special education part of their study has a weak base from the theoretical information an
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Perspektivy speciální pedagogiky -potřeby, možnosti a výzvy. Sborník příspěvků z konference
ISBN
978-80-244-4907-4
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
63-69
Název nakladatele
Ústav speciálněpedagogickýh studií. Pedagogická fakulta. UP Olomouc
Místo vydání
Olomouc
Místo konání akce
Olomouc
Datum konání akce
17. 3. 2015
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—