Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

On the way to develop open approach to mathematics in future primary school teachers

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F16%3A43890446" target="_blank" >RIV/60076658:12410/16:43890446 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/67985840:_____/16:00462743

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.eriesjournal.com/_papers/article_290.pdf" target="_blank" >http://www.eriesjournal.com/_papers/article_290.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.7160/eriesj.2016.090202" target="_blank" >10.7160/eriesj.2016.090202</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    On the way to develop open approach to mathematics in future primary school teachers

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In the article we focus on the possibility to develop open approach to mathematics in future primary school teachers during a university course on mathematics conducted in inquiry-based manner. In the first part of the research we analyse data obtained in the beginning and in the end of the mathematics course with respect to two aspects: searching for all solutions of a task, and acceptance of different forms of notation of a given solution. Data analysis revealed in the participants three different shifts towards open approach to mathematics, and showed that after the active participation in the course each of the participants improved at least in one of the monitored aspects and none got worse. In the second part of the research we analyse problems posed by participants several months after the end of the course, again with respect to two aspects related to open approach to mathematics. As a special diagnostic instrument we use an educational tool called Concept Cartoons.

  • Název v anglickém jazyce

    On the way to develop open approach to mathematics in future primary school teachers

  • Popis výsledku anglicky

    In the article we focus on the possibility to develop open approach to mathematics in future primary school teachers during a university course on mathematics conducted in inquiry-based manner. In the first part of the research we analyse data obtained in the beginning and in the end of the mathematics course with respect to two aspects: searching for all solutions of a task, and acceptance of different forms of notation of a given solution. Data analysis revealed in the participants three different shifts towards open approach to mathematics, and showed that after the active participation in the course each of the participants improved at least in one of the monitored aspects and none got worse. In the second part of the research we analyse problems posed by participants several months after the end of the course, again with respect to two aspects related to open approach to mathematics. As a special diagnostic instrument we use an educational tool called Concept Cartoons.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA14-01417S" target="_blank" >GA14-01417S: Zkvalitňování znalostí matematického obsahu u budoucích učitelů 1. stupně prostřednictvím badatelsky orientované výuky</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Journal on Efficiency and Responsibility in Education and Science

  • ISSN

    2336-2375

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    9

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    37-44

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus