On the way to develop open approach to mathematics in future primary school teachers
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F16%3A43890446" target="_blank" >RIV/60076658:12410/16:43890446 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/67985840:_____/16:00462743
Výsledek na webu
<a href="http://www.eriesjournal.com/_papers/article_290.pdf" target="_blank" >http://www.eriesjournal.com/_papers/article_290.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.7160/eriesj.2016.090202" target="_blank" >10.7160/eriesj.2016.090202</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
On the way to develop open approach to mathematics in future primary school teachers
Popis výsledku v původním jazyce
In the article we focus on the possibility to develop open approach to mathematics in future primary school teachers during a university course on mathematics conducted in inquiry-based manner. In the first part of the research we analyse data obtained in the beginning and in the end of the mathematics course with respect to two aspects: searching for all solutions of a task, and acceptance of different forms of notation of a given solution. Data analysis revealed in the participants three different shifts towards open approach to mathematics, and showed that after the active participation in the course each of the participants improved at least in one of the monitored aspects and none got worse. In the second part of the research we analyse problems posed by participants several months after the end of the course, again with respect to two aspects related to open approach to mathematics. As a special diagnostic instrument we use an educational tool called Concept Cartoons.
Název v anglickém jazyce
On the way to develop open approach to mathematics in future primary school teachers
Popis výsledku anglicky
In the article we focus on the possibility to develop open approach to mathematics in future primary school teachers during a university course on mathematics conducted in inquiry-based manner. In the first part of the research we analyse data obtained in the beginning and in the end of the mathematics course with respect to two aspects: searching for all solutions of a task, and acceptance of different forms of notation of a given solution. Data analysis revealed in the participants three different shifts towards open approach to mathematics, and showed that after the active participation in the course each of the participants improved at least in one of the monitored aspects and none got worse. In the second part of the research we analyse problems posed by participants several months after the end of the course, again with respect to two aspects related to open approach to mathematics. As a special diagnostic instrument we use an educational tool called Concept Cartoons.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA14-01417S" target="_blank" >GA14-01417S: Zkvalitňování znalostí matematického obsahu u budoucích učitelů 1. stupně prostřednictvím badatelsky orientované výuky</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Journal on Efficiency and Responsibility in Education and Science
ISSN
2336-2375
e-ISSN
—
Svazek periodika
9
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
37-44
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—