Uplatnění otevřeného přístupu k matematice v přípravě budoucích učitelů 1. stupně ZŠ -- empirická studie v kontextu badatelsky orientovaného kurzu
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F18%3A43897376" target="_blank" >RIV/60076658:12410/18:43897376 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.phil.muni.cz/journals/index.php/studia-paedagogica/article/view/1840" target="_blank" >http://www.phil.muni.cz/journals/index.php/studia-paedagogica/article/view/1840</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.5817/SP2018-3-3" target="_blank" >10.5817/SP2018-3-3</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Uplatnění otevřeného přístupu k matematice v přípravě budoucích učitelů 1. stupně ZŠ -- empirická studie v kontextu badatelsky orientovaného kurzu
Popis výsledku v původním jazyce
Předkládaná empirická studie se zaměřuje na otázky související s využitím badatelsky orientované výuky matematiky v pregraduálním vzdělávání budoucích učitelů 1. stupně ZŠ, konkrétně na otázky související s uplatňováním otevřeného přístupu k matematice. V rámci dvousemestrálního kurzu matematiky jsem provedla kvalitativní šetření, ve kterém jsem sledovala jevy související s otevřeným přístupem v záznamech řešení matematických úloh a v reflexích sepsaných účastníky na konci kurzu. Zkoumala jsem uplatňování různých postupů řešení a jejich obvyklost, počet hledaných řešení, akceptaci různých zápisů řešení apod. U tří čtvrtin účastníků jsem zaznamenala zlepšení v otevřeném přístupu k matematice (v akceptaci různých zápisů řešení, v počtu hledaných řešení a/nebo ve způsobu hledání řešení), nikdo se nezhoršil. Odhalila jsem souvislosti mezi obvyklostí postupů používaných jednotlivými účastníky při řešení úloh, obsahem jejich reflexí a jejich zlepšením v otevřeném přístupu.
Název v anglickém jazyce
Employing open approach to mathematics in pre-service primary school teachers' training – an empirical study in the context of an inquiry based course
Popis výsledku anglicky
The reported empirical study focuses on questions related to the implementation of inquiry based mathematics teaching into pre-service primary school teachers' training, namely on questions related to the open approach to mathematics. In the framework of a mathematics course, I conducted a qualitative study in which I monitored phenomena related to open approach in records of solutions of mathematics problems, and in written reflections of the course. I studied various solution procedures and their commonality, number of searched solutions, ways of searching etc. During the course, three quarters of the participants improved in open approach (in acceptation of various notations of solutions, in number of searched solutions, and/or in ways how they searched the solutions), nobody worsened. I revealed relations between the commonality of solution procedures used by individual participants, content of their reflections, and their improvement in open approach.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA14-01417S" target="_blank" >GA14-01417S: Zkvalitňování znalostí matematického obsahu u budoucích učitelů 1. stupně prostřednictvím badatelsky orientované výuky</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Studia paedagogica
ISSN
1803-7437
e-ISSN
—
Svazek periodika
23
Číslo periodika v rámci svazku
3
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
19
Strana od-do
49-67
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-85057204826