Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Majority and minority correct procedures for solving mathematical word problems

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F19%3A43899420" target="_blank" >RIV/60076658:12410/19:43899420 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Majority and minority correct procedures for solving mathematical word problems

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The contribution investigates the usualness of correct procedures used for solving mathematical word problems. Participants of the referred qualitative empirical study were future primary school teachers attending a one-year inquiry-based university course on mathematics. During the course they solved twelve open word problems with different difficulty that were based on operations with natural numbers and fractions. Comparison of correct solution procedures revealed two diverse types of word problems: those with various procedures evenly used by the solvers, and those with one procedure used by majority of the solvers and the others used by minority of the solvers. Detailed comparison of the word problems with majority and minority solution procedures revealed two diverse groups of participants: those who tended to use the majority procedures, and those who tended to use the minority procedures. In general, the contribution addresses the issues related to the use of formative assessment in inquiry-based mathematics education.

  • Název v anglickém jazyce

    Majority and minority correct procedures for solving mathematical word problems

  • Popis výsledku anglicky

    The contribution investigates the usualness of correct procedures used for solving mathematical word problems. Participants of the referred qualitative empirical study were future primary school teachers attending a one-year inquiry-based university course on mathematics. During the course they solved twelve open word problems with different difficulty that were based on operations with natural numbers and fractions. Comparison of correct solution procedures revealed two diverse types of word problems: those with various procedures evenly used by the solvers, and those with one procedure used by majority of the solvers and the others used by minority of the solvers. Detailed comparison of the word problems with majority and minority solution procedures revealed two diverse groups of participants: those who tended to use the majority procedures, and those who tended to use the minority procedures. In general, the contribution addresses the issues related to the use of formative assessment in inquiry-based mathematics education.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TL02000368" target="_blank" >TL02000368: Hyperspace pro formativní hodnocení a badatelsky orientovanou výuku v přírodovědných předmětech a matematice</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    PROCEEDINGS OF THE 16TH INTERNATIONAL CONFERENCE EFFICIENCY AND RESPONSIBILITY IN EDUCATION 2019 (ERIE)

  • ISBN

    978-80-213-2878-5

  • ISSN

    2336-744X

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    243-250

  • Název nakladatele

    CZECH UNIVERSITY LIFE SCIENCES PRAGUE, DEPT SYSTEMS ENG

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    6. 6. 2019

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000478861500032