Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Written tests vs Concept Cartoons: the case of future teachers and fractions

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F18%3A43897298" target="_blank" >RIV/60076658:12410/18:43897298 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://erie.v2.czu.cz/en/r-13780-proceedings-2018" target="_blank" >http://erie.v2.czu.cz/en/r-13780-proceedings-2018</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Written tests vs Concept Cartoons: the case of future teachers and fractions

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The contribution investigates opportunities that an educational tool called Concept Cartoons can offer in future teachers&apos; education, namely in comparison with word problems in standard written tests. Participants of the referred empirical study were future primary school teachers who solved four word problems with increasing difficulty within the written test, and the fifth problem with a similar difficulty as the third one in the Concept Cartoon form. Comparison of results and solution procedures revealed participants who excellently mastered the four word problems but displayed a fundamental misconception when working with the Concept Cartoon. All of the problems in the study were based on the part-whole interpretation of fractions, the misconception consisted of incorrect determination of the whole.

  • Název v anglickém jazyce

    Written tests vs Concept Cartoons: the case of future teachers and fractions

  • Popis výsledku anglicky

    The contribution investigates opportunities that an educational tool called Concept Cartoons can offer in future teachers&apos; education, namely in comparison with word problems in standard written tests. Participants of the referred empirical study were future primary school teachers who solved four word problems with increasing difficulty within the written test, and the fifth problem with a similar difficulty as the third one in the Concept Cartoon form. Comparison of results and solution procedures revealed participants who excellently mastered the four word problems but displayed a fundamental misconception when working with the Concept Cartoon. All of the problems in the study were based on the part-whole interpretation of fractions, the misconception consisted of incorrect determination of the whole.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    PROCEEDINGS OF THE 15TH INTERNATIONAL CONFERENCE EFFICIENCY AND RESPONSIBILITY IN EDUCATION 2018 (ERIE)

  • ISBN

    978-80-213-2858-7

  • ISSN

    2336-744X

  • e-ISSN

    neuvedeno

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    314-321

  • Název nakladatele

    CZECH UNIVERSITY LIFE SCIENCES PRAGUE, DEPT SYSTEMS ENG

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    6. 6. 2018

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000452558300039