Investigating future primary teachers' grasping of situations related to unequal partition word problems
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F15%3A43890429" target="_blank" >RIV/60076658:12410/15:43890429 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/67985840:_____/15:00462747
Výsledek na webu
<a href="http://math.unipa.it/~grim/quaderno25_suppl_2.htm" target="_blank" >http://math.unipa.it/~grim/quaderno25_suppl_2.htm</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Investigating future primary teachers' grasping of situations related to unequal partition word problems
Popis výsledku v původním jazyce
This contribution focuses on future primary teachers' grasping of situations related to unequal partition word problems. In the first part of the text we introduce an educational tool called Concept Cartoons, and investigate how it can be helpful in the process of identifying various aspects of the process of grasping of a situation. Our findings show that a suitably composed Concept Cartoon can be used to indicate understanding as well as misunderstanding and misconceptions. The second part of the text deals with various graphical representations of word problems, and their applicability in the process of solving unequal partition word problems. We show why schemes in the form of branched chains are not appropriate for representing the structure of this kind of word problems.
Název v anglickém jazyce
Investigating future primary teachers' grasping of situations related to unequal partition word problems
Popis výsledku anglicky
This contribution focuses on future primary teachers' grasping of situations related to unequal partition word problems. In the first part of the text we introduce an educational tool called Concept Cartoons, and investigate how it can be helpful in the process of identifying various aspects of the process of grasping of a situation. Our findings show that a suitably composed Concept Cartoon can be used to indicate understanding as well as misunderstanding and misconceptions. The second part of the text deals with various graphical representations of word problems, and their applicability in the process of solving unequal partition word problems. We show why schemes in the form of branched chains are not appropriate for representing the structure of this kind of word problems.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA14-01417S" target="_blank" >GA14-01417S: Zkvalitňování znalostí matematického obsahu u budoucích učitelů 1. stupně prostřednictvím badatelsky orientované výuky</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Quaderni di Ricerca in Didattica (Mathematics), n. 25, Supplemento n.2. Proceedings CIEAEM 67, Teaching and learning mathematics: resources and obstacles
ISBN
—
ISSN
1592-4424
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
295-303
Název nakladatele
G.R.I.M. (Departimento di Matematica e Informatica, University of Palermo)
Místo vydání
Palermo
Místo konání akce
Aosta
Datum konání akce
20. 7. 2015
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—