Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Investigating future primary teachers' grasping of situations related to unequal partition word problems

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F15%3A43890429" target="_blank" >RIV/60076658:12410/15:43890429 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/67985840:_____/15:00462747

  • Výsledek na webu

    <a href="http://math.unipa.it/~grim/quaderno25_suppl_2.htm" target="_blank" >http://math.unipa.it/~grim/quaderno25_suppl_2.htm</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Investigating future primary teachers' grasping of situations related to unequal partition word problems

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This contribution focuses on future primary teachers' grasping of situations related to unequal partition word problems. In the first part of the text we introduce an educational tool called Concept Cartoons, and investigate how it can be helpful in the process of identifying various aspects of the process of grasping of a situation. Our findings show that a suitably composed Concept Cartoon can be used to indicate understanding as well as misunderstanding and misconceptions. The second part of the text deals with various graphical representations of word problems, and their applicability in the process of solving unequal partition word problems. We show why schemes in the form of branched chains are not appropriate for representing the structure of this kind of word problems.

  • Název v anglickém jazyce

    Investigating future primary teachers' grasping of situations related to unequal partition word problems

  • Popis výsledku anglicky

    This contribution focuses on future primary teachers' grasping of situations related to unequal partition word problems. In the first part of the text we introduce an educational tool called Concept Cartoons, and investigate how it can be helpful in the process of identifying various aspects of the process of grasping of a situation. Our findings show that a suitably composed Concept Cartoon can be used to indicate understanding as well as misunderstanding and misconceptions. The second part of the text deals with various graphical representations of word problems, and their applicability in the process of solving unequal partition word problems. We show why schemes in the form of branched chains are not appropriate for representing the structure of this kind of word problems.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA14-01417S" target="_blank" >GA14-01417S: Zkvalitňování znalostí matematického obsahu u budoucích učitelů 1. stupně prostřednictvím badatelsky orientované výuky</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Quaderni di Ricerca in Didattica (Mathematics), n. 25, Supplemento n.2. Proceedings CIEAEM 67, Teaching and learning mathematics: resources and obstacles

  • ISBN

  • ISSN

    1592-4424

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    295-303

  • Název nakladatele

    G.R.I.M. (Departimento di Matematica e Informatica, University of Palermo)

  • Místo vydání

    Palermo

  • Místo konání akce

    Aosta

  • Datum konání akce

    20. 7. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku