Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Investigating the variety and usualness of correct solution procedures of mathematical word problems

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F20%3A43902058" target="_blank" >RIV/60076658:12410/20:43902058 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.eriesjournal.com/index.php/eries/article/view/272" target="_blank" >https://www.eriesjournal.com/index.php/eries/article/view/272</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.7160/eriesj.2020.130102" target="_blank" >10.7160/eriesj.2020.130102</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Investigating the variety and usualness of correct solution procedures of mathematical word problems

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The contribution focuses on issues related to the implementation of formative assessment methods into inquiry based teaching, by means of issues related to solving twelve multiple-step arithmetic word problems based on operations with natural and rational numbers. These word problems have multiple correct solution procedures, and the presented qualitative exploratory empirical study investigates how varied and how usual might be correct solution procedures provided by diverse groups of solvers – future primary school teachers attending diverse university mathematics courses of diverse forms and/or time extent. According to written data collected from 149 solvers, six notions are introduced in the paper: majority, minority and even solution procedures, and majority, minority and mixed solvers. Issues regarding minority solvers are recognized as an important element for implementing formative assessment methods. All the six notions are illustrated in the paper by samples of solution procedures and diagrams of relative frequency. Implications are given for formative assessment within any kind of education involving multiple-step word problems, regardless of the extent of implemented inquiry.

  • Název v anglickém jazyce

    Investigating the variety and usualness of correct solution procedures of mathematical word problems

  • Popis výsledku anglicky

    The contribution focuses on issues related to the implementation of formative assessment methods into inquiry based teaching, by means of issues related to solving twelve multiple-step arithmetic word problems based on operations with natural and rational numbers. These word problems have multiple correct solution procedures, and the presented qualitative exploratory empirical study investigates how varied and how usual might be correct solution procedures provided by diverse groups of solvers – future primary school teachers attending diverse university mathematics courses of diverse forms and/or time extent. According to written data collected from 149 solvers, six notions are introduced in the paper: majority, minority and even solution procedures, and majority, minority and mixed solvers. Issues regarding minority solvers are recognized as an important element for implementing formative assessment methods. All the six notions are illustrated in the paper by samples of solution procedures and diagrams of relative frequency. Implications are given for formative assessment within any kind of education involving multiple-step word problems, regardless of the extent of implemented inquiry.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TL02000368" target="_blank" >TL02000368: Hyperspace pro formativní hodnocení a badatelsky orientovanou výuku v přírodovědných předmětech a matematice</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Journal on Efficiency and Responsibility in Education and Science

  • ISSN

    2336-2375

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    13

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    17

  • Strana od-do

    10-26

  • Kód UT WoS článku

    000522786500003

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85083247129