Integrated thematic teaching of the regional geography in the elementary school
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F16%3A43891679" target="_blank" >RIV/60076658:12410/16:43891679 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://katedry.ped.muni.cz/geografie/wp-content/uploads/sites/8/2013/10/central_europe_area_online.pdf" target="_blank" >https://katedry.ped.muni.cz/geografie/wp-content/uploads/sites/8/2013/10/central_europe_area_online.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Integrated thematic teaching of the regional geography in the elementary school
Popis výsledku v původním jazyce
The paper deals with the use of integrated teaching geography at the 2nd degree of the primary school. It focuses on the involvement of interdisciplinary links in education, specifically linking teaching English and geography. It presents various approaches (using the interactive whiteboard, workbooks, etc.) and integrated methods of teaching geography and English at an example of regional geography USA and Canada. In particular, presents a strategy for the use of CLIL (Content Language integrated Learning) in teaching at the 2nd degree of the primary school.
Název v anglickém jazyce
Integrated thematic teaching of the regional geography in the elementary school
Popis výsledku anglicky
The paper deals with the use of integrated teaching geography at the 2nd degree of the primary school. It focuses on the involvement of interdisciplinary links in education, specifically linking teaching English and geography. It presents various approaches (using the interactive whiteboard, workbooks, etc.) and integrated methods of teaching geography and English at an example of regional geography USA and Canada. In particular, presents a strategy for the use of CLIL (Content Language integrated Learning) in teaching at the 2nd degree of the primary school.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of 23rd Central European Conference Central Europe Area in View of Current Geography
ISBN
978-80-210-8313-4
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
11
Strana od-do
427-437
Název nakladatele
Masarykova univerzita v Brně
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Brno
Datum konání akce
8. 10. 2015
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
000391648600048