Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Integrated thematic teaching of the regional geography in the elementary school

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F16%3A43891679" target="_blank" >RIV/60076658:12410/16:43891679 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://katedry.ped.muni.cz/geografie/wp-content/uploads/sites/8/2013/10/central_europe_area_online.pdf" target="_blank" >https://katedry.ped.muni.cz/geografie/wp-content/uploads/sites/8/2013/10/central_europe_area_online.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Integrated thematic teaching of the regional geography in the elementary school

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper deals with the use of integrated teaching geography at the 2nd degree of the primary school. It focuses on the involvement of interdisciplinary links in education, specifically linking teaching English and geography. It presents various approaches (using the interactive whiteboard, workbooks, etc.) and integrated methods of teaching geography and English at an example of regional geography USA and Canada. In particular, presents a strategy for the use of CLIL (Content Language integrated Learning) in teaching at the 2nd degree of the primary school.

  • Název v anglickém jazyce

    Integrated thematic teaching of the regional geography in the elementary school

  • Popis výsledku anglicky

    The paper deals with the use of integrated teaching geography at the 2nd degree of the primary school. It focuses on the involvement of interdisciplinary links in education, specifically linking teaching English and geography. It presents various approaches (using the interactive whiteboard, workbooks, etc.) and integrated methods of teaching geography and English at an example of regional geography USA and Canada. In particular, presents a strategy for the use of CLIL (Content Language integrated Learning) in teaching at the 2nd degree of the primary school.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of 23rd Central European Conference Central Europe Area in View of Current Geography

  • ISBN

    978-80-210-8313-4

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    427-437

  • Název nakladatele

    Masarykova univerzita v Brně

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

    Brno

  • Datum konání akce

    8. 10. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    CST - Celostátní akce

  • Kód UT WoS článku

    000391648600048