Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Pictorial Representations of Aboriginal Life in Canadian History Textbooks: Deconstructing Stereotypes?

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F17%3A43895411" target="_blank" >RIV/60076658:12410/17:43895411 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Pictorial Representations of Aboriginal Life in Canadian History Textbooks: Deconstructing Stereotypes?

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This research study examines how Canada&apos;s policy of reconciliation toward the Aboriginal peoples has been reflected in the country&apos;s history textbooks. Sixteen textbooks published between 1895 and 2007 have been examined for choice of illustrations and their captions, with the goal of determining if, and how, have the older stereotypes been eradicated. Well toward the end of the twentieth century the dominant historical narrative used to be concerned primarily with the process of nation-building, both political and economical, which effectively excluded any Aboriginal presence and contribution. The author will offer comparisons between older and newer textbooks, and try to estimate how much progress has been achieved in presenting less stereotyped visual images.

  • Název v anglickém jazyce

    Pictorial Representations of Aboriginal Life in Canadian History Textbooks: Deconstructing Stereotypes?

  • Popis výsledku anglicky

    This research study examines how Canada&apos;s policy of reconciliation toward the Aboriginal peoples has been reflected in the country&apos;s history textbooks. Sixteen textbooks published between 1895 and 2007 have been examined for choice of illustrations and their captions, with the goal of determining if, and how, have the older stereotypes been eradicated. Well toward the end of the twentieth century the dominant historical narrative used to be concerned primarily with the process of nation-building, both political and economical, which effectively excluded any Aboriginal presence and contribution. The author will offer comparisons between older and newer textbooks, and try to estimate how much progress has been achieved in presenting less stereotyped visual images.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Teaching Canada - Enseigner le Canada

  • ISBN

    978-3-95786-104-7

  • Počet stran výsledku

    21

  • Strana od-do

    176-196

  • Počet stran knihy

    291

  • Název nakladatele

    Wißner - Verlag

  • Místo vydání

    Augsburg

  • Kód UT WoS kapitoly