Changing Representations of Aboriginals in History Textbooks: a Project under Construction
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F15%3A43889101" target="_blank" >RIV/60076658:12410/15:43889101 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Changing Representations of Aboriginals in History Textbooks: a Project under Construction
Popis výsledku v původním jazyce
This research study seeks to examine to what extent has Canada's declared policy of reconciliation toward the First Nations been reflected in the country's history textbooks. To this end, fifteen English-language textbooks and two French-language textbooks have been examined for the selection of content, stereotyping, and language. The theoretical part will address changing approaches to historical narratives and some of the existing surveys of history textbooks. The second part will present the author's survey of the textbooks - their choice of historical material, structure, differences and commonalities, language, etc. The goal of this study is to surmise how much progress, if any, has been achieved in deconstructing some of the past stereotypes.
Název v anglickém jazyce
Changing Representations of Aboriginals in History Textbooks: a Project under Construction
Popis výsledku anglicky
This research study seeks to examine to what extent has Canada's declared policy of reconciliation toward the First Nations been reflected in the country's history textbooks. To this end, fifteen English-language textbooks and two French-language textbooks have been examined for the selection of content, stereotyping, and language. The theoretical part will address changing approaches to historical narratives and some of the existing surveys of history textbooks. The second part will present the author's survey of the textbooks - their choice of historical material, structure, differences and commonalities, language, etc. The goal of this study is to surmise how much progress, if any, has been achieved in deconstructing some of the past stereotypes.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AJ - Písemnictví, mas–media, audiovize
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Considering Identity: Views on Canadian Literature and History
ISBN
978-80-244-4754-4
Počet stran výsledku
24
Strana od-do
97-120
Počet stran knihy
174
Název nakladatele
Univerzita Palackého v Olomouci
Místo vydání
Olomouc
Kód UT WoS kapitoly
—