Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Changing Representations of Aboriginals in History Textbooks: a Project under Construction

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F15%3A43889101" target="_blank" >RIV/60076658:12410/15:43889101 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Changing Representations of Aboriginals in History Textbooks: a Project under Construction

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This research study seeks to examine to what extent has Canada's declared policy of reconciliation toward the First Nations been reflected in the country's history textbooks. To this end, fifteen English-language textbooks and two French-language textbooks have been examined for the selection of content, stereotyping, and language. The theoretical part will address changing approaches to historical narratives and some of the existing surveys of history textbooks. The second part will present the author's survey of the textbooks - their choice of historical material, structure, differences and commonalities, language, etc. The goal of this study is to surmise how much progress, if any, has been achieved in deconstructing some of the past stereotypes.

  • Název v anglickém jazyce

    Changing Representations of Aboriginals in History Textbooks: a Project under Construction

  • Popis výsledku anglicky

    This research study seeks to examine to what extent has Canada's declared policy of reconciliation toward the First Nations been reflected in the country's history textbooks. To this end, fifteen English-language textbooks and two French-language textbooks have been examined for the selection of content, stereotyping, and language. The theoretical part will address changing approaches to historical narratives and some of the existing surveys of history textbooks. The second part will present the author's survey of the textbooks - their choice of historical material, structure, differences and commonalities, language, etc. The goal of this study is to surmise how much progress, if any, has been achieved in deconstructing some of the past stereotypes.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AJ - Písemnictví, mas–media, audiovize

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Considering Identity: Views on Canadian Literature and History

  • ISBN

    978-80-244-4754-4

  • Počet stran výsledku

    24

  • Strana od-do

    97-120

  • Počet stran knihy

    174

  • Název nakladatele

    Univerzita Palackého v Olomouci

  • Místo vydání

    Olomouc

  • Kód UT WoS kapitoly