Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Plagiarism in Typee: A Peep at Herman Melville?s Lifting from Travel Narratives

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F17%3A43895508" target="_blank" >RIV/60076658:12410/17:43895508 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Plagiarism in Typee: A Peep at Herman Melville?s Lifting from Travel Narratives

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Regarded by critics as one of Philip Roth?s comic and salacious masterpieces, Sabbath?s Theater incorporates a fascinatingly large amount of intertextual responses to William Shakespeare?s sublime tragedy King Lear. From Gloucester?s opening account of enjoying the creation of his bastard son in the opening of Act I to King Lear?s proclamation to ?Let Copulation Thrive? in Act IV scene 6, Roth draws on Shakespeare?s tragedy to present his own modern version of extramarital love-affairs, betrayal, madness, suicide, and acknowledgments of mistakes and regrets. Both heroes are observed to be quite mad yet many sympathized with their situation even though it was in both cases their own doing, for Lear?s and Sabbath?s madness are comprehensible due to their respective losses. This contribution will try to argue that Mickey Sabbath played the role of King Lear not merely off-Broadway in the 1950s, but later in his life in a modern version of the legendary King of Britain.

  • Název v anglickém jazyce

    Plagiarism in Typee: A Peep at Herman Melville?s Lifting from Travel Narratives

  • Popis výsledku anglicky

    Regarded by critics as one of Philip Roth?s comic and salacious masterpieces, Sabbath?s Theater incorporates a fascinatingly large amount of intertextual responses to William Shakespeare?s sublime tragedy King Lear. From Gloucester?s opening account of enjoying the creation of his bastard son in the opening of Act I to King Lear?s proclamation to ?Let Copulation Thrive? in Act IV scene 6, Roth draws on Shakespeare?s tragedy to present his own modern version of extramarital love-affairs, betrayal, madness, suicide, and acknowledgments of mistakes and regrets. Both heroes are observed to be quite mad yet many sympathized with their situation even though it was in both cases their own doing, for Lear?s and Sabbath?s madness are comprehensible due to their respective losses. This contribution will try to argue that Mickey Sabbath played the role of King Lear not merely off-Broadway in the 1950s, but later in his life in a modern version of the legendary King of Britain.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60204 - General literature studies

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    American and British Studies Annual

  • ISSN

    1803-6058

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2017

  • Číslo periodika v rámci svazku

    10

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    13

  • Strana od-do

    33-45

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85038411391