Spolupráce rodiny a školy z pohledu poradenského psychologa
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F17%3A43895915" target="_blank" >RIV/60076658:12410/17:43895915 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Spolupráce rodiny a školy z pohledu poradenského psychologa
Popis výsledku v původním jazyce
Vztah rodiny a školy je mnohovrstevnaté téma, které lze nazírat z mnoha úhlů pohledu. V našem příspěvku bychom se chtěly hlouběji zamyslet nad emočním nábojem tohoto vztahu a možnostmi, jak s ním pracovat. Chtěly bychom poukázat na skutečnost, že reálná funkčnost vztahu rodiče a učitele může být odlišná od obecnějšího vzájemného postoje dané školy a dané rodiny. Tento postoj může být opět vzdálen obecnému hodnocení instituce školy a školství, jak jej vidí konkrétní rodiče. V uvedeném kontextu nahlížíme vztah rodiny a školy v roli poradenského psychologa a klademe si otázku, jaké jsou jeho možnosti s tímto tématem pracovat.
Název v anglickém jazyce
Cooperation between family and school from the perspective of counseling psychologist
Popis výsledku anglicky
The relationship between family and school is a multifaceted topic that can be viewed from more perspectives. We would like to think deeper about the emotional side of this relationship and the opportunities to work with them in the paper. The aim is to show that the real functionality of the parent-teacher - relationship may be different from the general mutual perspective of the school and the perspective of the family. This attitude can be distanced again from the general evaluation of the institution of school and education in the view of a particular parent. In this context, we view the relationship between family and school in the role of counseling psychologist and look for possibilities to work in this field.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50101 - Psychology (including human - machine relations)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Škola a její lidé na křižovatkách
ISBN
978-80-905245-8-3
ISSN
—
e-ISSN
neuvedeno
Počet stran výsledku
12
Strana od-do
9-20
Název nakladatele
Česká pedagogická společnost
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Pedagogická fakulta Jihočeské univerzity v Č.B.
Datum konání akce
26. 3. 2015
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—