Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Potencial of Maple as a tool for improving financial education of future teachers

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F17%3A43896304" target="_blank" >RIV/60076658:12410/17:43896304 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1564/tme_v24.3.09" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1564/tme_v24.3.09</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1564/tme_v24.3.09" target="_blank" >10.1564/tme_v24.3.09</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Potencial of Maple as a tool for improving financial education of future teachers

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In the Czech Republic one of the key tasks of an education system is to ensure the financial literacy of citizens. Scarcely any topic of the school curricula is undergoing such rapid and frequent changes as the topic of financial issues. Therefore, its teaching requires new approaches that would dynamically respond to the current situation. This paper deals with an original collection of educational materials developed by the authors to support the financial education of future teachers at the Faculty of Education at the University of South Bohemia. In addition to the usual computer means of financial computation such as spreadsheet and online calculators the authors discovered the utilisation of the computer algebra system Maple to be beneficial. Maple enables the user to create interactive ?smart documents?, whose interactivity consists of the implementation of a simple user interface beyond the framework of the usual document. This fact enables the user to influence the computation result by a change in input parameters and thus de facto to simulate an inexhaustible number of situations. These documents can be extended by executable applications programmed directly in the program Maple, maplets. The main benefit of these applications is that even if they utilise the whole computation potential of the program Maple, their user environment can be limited to required functions and thus it is possible to reach a close specialisation of particular applications.

  • Název v anglickém jazyce

    Potencial of Maple as a tool for improving financial education of future teachers

  • Popis výsledku anglicky

    In the Czech Republic one of the key tasks of an education system is to ensure the financial literacy of citizens. Scarcely any topic of the school curricula is undergoing such rapid and frequent changes as the topic of financial issues. Therefore, its teaching requires new approaches that would dynamically respond to the current situation. This paper deals with an original collection of educational materials developed by the authors to support the financial education of future teachers at the Faculty of Education at the University of South Bohemia. In addition to the usual computer means of financial computation such as spreadsheet and online calculators the authors discovered the utilisation of the computer algebra system Maple to be beneficial. Maple enables the user to create interactive ?smart documents?, whose interactivity consists of the implementation of a simple user interface beyond the framework of the usual document. This fact enables the user to influence the computation result by a change in input parameters and thus de facto to simulate an inexhaustible number of situations. These documents can be extended by executable applications programmed directly in the program Maple, maplets. The main benefit of these applications is that even if they utilise the whole computation potential of the program Maple, their user environment can be limited to required functions and thus it is possible to reach a close specialisation of particular applications.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10102 - Applied mathematics

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    International Journal for Technology in Mathematics Education

  • ISSN

    1744-2710

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    24

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    161-166

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85035781174