Učebnice programování pro 2. stupeň ZŠ ve Scratchi, její teoretická východiska a charakter
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F18%3A43897808" target="_blank" >RIV/60076658:12410/18:43897808 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.didinfo.net/images/DidInfo/files/Didinfo_2018.pdf" target="_blank" >http://www.didinfo.net/images/DidInfo/files/Didinfo_2018.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Učebnice programování pro 2. stupeň ZŠ ve Scratchi, její teoretická východiska a charakter
Popis výsledku v původním jazyce
Autoři připravované učebnice programování pro 2. stupeň ZŠ v programovacím prostředí Scratch, vytvářené v rámci strategického projektu PRIM, popisují její teoretická východiska a povahu. Připravované edukační materiály vychází z didaktické teorie budování konceptů. Teorie je stručně vyložena a jsou představeny požadavky, které autoři, vycházejíce z této teorie, na její charakter kladli. Principy, které byly při tvorbě uplatněny, jsou ilustrovány v tabulce souslednosti vyučovaných programátorských konceptů a na použitých didaktických prostředích a úlohách pro žáky. V závěru jsou prezentovány první výsledky z ověřování na školách.
Název v anglickém jazyce
Textbook for programming at lower-secondary in Scratch, its theoretical background and character
Popis výsledku anglicky
Authors of prepared educational materials for lower secondary programming in Scratch environment describe theoretical background and character of these materials. Prepared materials are based on didactical theory of concept building. The theory is described briefly and requirements to the materials are presented. Principles used in creation of these materials are illustrated in a table of sequence of educated programming concepts and used didactical environments and tasks for pupils. First results of evaluation of these educational materials at schools are presented.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
O - Projekt operacniho programu
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Sborník konference Didinfo 2018
ISBN
978-80-7494-424-6
ISSN
2454-051X
e-ISSN
neuvedeno
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
25-32
Název nakladatele
Technická univerzita v Liberci a Univerzita Mateja Béla, Banská Bystrica
Místo vydání
Liberec
Místo konání akce
Liberec
Datum konání akce
4. 4. 2018
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—