Vliv výukového prostředí na osvojování kognitivních a afektivních cílů výuky žáky na primárním stupni základních škol
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F18%3A43898092" target="_blank" >RIV/60076658:12410/18:43898092 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://pages.pedf.cuni.cz/pvch/files/2018/05/PBE_2018_final.pdf" target="_blank" >http://pages.pedf.cuni.cz/pvch/files/2018/05/PBE_2018_final.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Vliv výukového prostředí na osvojování kognitivních a afektivních cílů výuky žáky na primárním stupni základních škol
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek popisuje vliv výukového prostředí na dosahování především afektivních cílů u žáků. Na výzkumu participovalo 137 žáků z primárního stupně základních škol. Výuka byla zaměřena na téma: Sladkovodní živočichové a jejich životní prostředí. Data byla shromažďována prostřednictvím experimentu s využitím spárovaných skupin. Výuka v experimentální skupině probíhala v prostředí školních zahrad. Výuka kontrolní skupiny byla organizována v běžné třídě. Mezi skupinami byl patrný rozdíl v dosahování afektivních cílů. Žáci v experimentální skupině projevovali větší zájem o výuku než žáci ve skupině kontrolní.
Název v anglickém jazyce
The influence of educational environment on acquiring cognitive and affective goals of teaching pupils at primary schools
Popis výsledku anglicky
This paper is focused on impact of educational environment on achieving mainly affective goals. 137 primary school pupils were participated on the research. Education was focused on topic: The freshwater animals and surroundings. Data was collected during pair groups experiment. Education in the experimental group was situated on the school garden. Pupils in the control group were taught in a classroom. The visible difference between these two groups was evident mainly in the affective goals. Pupils in the experimental group had bigger interest on education that pupils in the control group.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Project – based education in science education: empirical texts XV
ISBN
978-80-7290-980-3
ISSN
—
e-ISSN
neuvedeno
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
168-174
Název nakladatele
Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Praha
Datum konání akce
2. 11. 2017
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
000455249900019