The impact of activating teaching strategies on the achievement of cognitive and affective goals in plant education at the primary school
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F23%3A43908732" target="_blank" >RIV/60076658:12410/23:43908732 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://pages.pedf.cuni.cz/pbe/files/2024/09/PBE2023_final.pdf" target="_blank" >https://pages.pedf.cuni.cz/pbe/files/2024/09/PBE2023_final.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
The impact of activating teaching strategies on the achievement of cognitive and affective goals in plant education at the primary school
Popis výsledku v původním jazyce
The paper focuses on the evaluation of the effectiveness of STEM -oriented teaching activities linking botany education with practical life in primary schools. The data were obtained through an experiment. In the control group, teaching in the regular classroom was conducted using traditional methods (N= 83 pupils), while in the experimental group, teaching mainly involved STEM oriented education (N= 85). The results show that teaching with STEM activation elements has a weak, but statistically demonstrable effect on the acquisition of new knowledge, but above all on increasing the popularity of botanical topics among primary school pupils and on their understanding of the connection between the curriculum and everyday life.
Název v anglickém jazyce
The impact of activating teaching strategies on the achievement of cognitive and affective goals in plant education at the primary school
Popis výsledku anglicky
The paper focuses on the evaluation of the effectiveness of STEM -oriented teaching activities linking botany education with practical life in primary schools. The data were obtained through an experiment. In the control group, teaching in the regular classroom was conducted using traditional methods (N= 83 pupils), while in the experimental group, teaching mainly involved STEM oriented education (N= 85). The results show that teaching with STEM activation elements has a weak, but statistically demonstrable effect on the acquisition of new knowledge, but above all on increasing the popularity of botanical topics among primary school pupils and on their understanding of the connection between the curriculum and everyday life.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2023
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Project-based education and other activating strategies in science education XXI. – Conference proceedings
ISBN
—
ISSN
2695-0626
e-ISSN
2695-0626
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
54-63
Název nakladatele
Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Praha
Datum konání akce
2. 11. 2023
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
001328096200006