Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The impact of activating teaching strategies on the achievement of cognitive and affective goals in plant education at the primary school

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F23%3A43908732" target="_blank" >RIV/60076658:12410/23:43908732 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://pages.pedf.cuni.cz/pbe/files/2024/09/PBE2023_final.pdf" target="_blank" >https://pages.pedf.cuni.cz/pbe/files/2024/09/PBE2023_final.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The impact of activating teaching strategies on the achievement of cognitive and affective goals in plant education at the primary school

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper focuses on the evaluation of the effectiveness of STEM -oriented teaching activities linking botany education with practical life in primary schools. The data were obtained through an experiment. In the control group, teaching in the regular classroom was conducted using traditional methods (N= 83 pupils), while in the experimental group, teaching mainly involved STEM oriented education (N= 85). The results show that teaching with STEM activation elements has a weak, but statistically demonstrable effect on the acquisition of new knowledge, but above all on increasing the popularity of botanical topics among primary school pupils and on their understanding of the connection between the curriculum and everyday life.

  • Název v anglickém jazyce

    The impact of activating teaching strategies on the achievement of cognitive and affective goals in plant education at the primary school

  • Popis výsledku anglicky

    The paper focuses on the evaluation of the effectiveness of STEM -oriented teaching activities linking botany education with practical life in primary schools. The data were obtained through an experiment. In the control group, teaching in the regular classroom was conducted using traditional methods (N= 83 pupils), while in the experimental group, teaching mainly involved STEM oriented education (N= 85). The results show that teaching with STEM activation elements has a weak, but statistically demonstrable effect on the acquisition of new knowledge, but above all on increasing the popularity of botanical topics among primary school pupils and on their understanding of the connection between the curriculum and everyday life.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Project-based education and other activating strategies in science education XXI. – Conference proceedings

  • ISBN

  • ISSN

    2695-0626

  • e-ISSN

    2695-0626

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    54-63

  • Název nakladatele

    Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    2. 11. 2023

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    001328096200006