Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

DISTANCE, INTEGRITY, HIERARCHY – THE ISSUE OF REGIONALIZATION OF CENTRAL EUROPE BASED ON AIR TRANSPORT FLOWS

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F18%3A43898310" target="_blank" >RIV/60076658:12410/18:43898310 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://aucgeographica.cz/index.php/aucg/article/view/9/9" target="_blank" >http://aucgeographica.cz/index.php/aucg/article/view/9/9</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.14712/23361980.2018.9" target="_blank" >10.14712/23361980.2018.9</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    DISTANCE, INTEGRITY, HIERARCHY – THE ISSUE OF REGIONALIZATION OF CENTRAL EUROPE BASED ON AIR TRANSPORT FLOWS

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The purpose of this study is to contribute to the general understanding of air transport organization and creation of air interactions in view of three issues – distance, integrity and hierarchy. Although these issues are generally known from literature, they were not properly studied in the case of air transport. Therefore, the article brings a new perspective on the issue of air transport evaluation, the delimitation of functional regions based on air transport interactions, and the evaluation of their hierarchical organization. We analyze the database of flights between civil airports in Central Europe. We specify hinterlands of individual airports by using the modified version of Reilly’s gravity law. The main results of this study confirmed the dominance of main airports (mainly Frankfurt and Vienna), while confirming a relatively large autonomy of airports localized in the former socialist countries (Warsaw, Prague).

  • Název v anglickém jazyce

    DISTANCE, INTEGRITY, HIERARCHY – THE ISSUE OF REGIONALIZATION OF CENTRAL EUROPE BASED ON AIR TRANSPORT FLOWS

  • Popis výsledku anglicky

    The purpose of this study is to contribute to the general understanding of air transport organization and creation of air interactions in view of three issues – distance, integrity and hierarchy. Although these issues are generally known from literature, they were not properly studied in the case of air transport. Therefore, the article brings a new perspective on the issue of air transport evaluation, the delimitation of functional regions based on air transport interactions, and the evaluation of their hierarchical organization. We analyze the database of flights between civil airports in Central Europe. We specify hinterlands of individual airports by using the modified version of Reilly’s gravity law. The main results of this study confirmed the dominance of main airports (mainly Frankfurt and Vienna), while confirming a relatively large autonomy of airports localized in the former socialist countries (Warsaw, Prague).

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50703 - Transport planning and social aspects of transport (transport engineering to be 2.1)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Acta Universitatis Carolinae. Geographica

  • ISSN

    0300-5402

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    53

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    95-105

  • Kód UT WoS článku

    000457215500009

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85048991159