Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Psychology curricula for non-psychologists? A framework recommended by the European Federation of Psychologists’ Associations’ Board of Educational Affairs.

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F18%3A43898407" target="_blank" >RIV/60076658:12410/18:43898407 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://journals.sagepub.com/doi/10.1177/1475725719838889" target="_blank" >https://journals.sagepub.com/doi/10.1177/1475725719838889</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1177/1475725718810929" target="_blank" >10.1177/1475725718810929</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Psychology curricula for non-psychologists? A framework recommended by the European Federation of Psychologists’ Associations’ Board of Educational Affairs.

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper argues that teaching psychology for non-psychologists influences psychology&apos;s public image and the basis of collaboration between psychologists and non-psychologists. Therefore, designing psychology curricula for non-psychology students and professionals is an important task of psychology departments that deserves attention. For guiding the design process, we propose considering five criteria. Curricula for non-psychologists should be (a) specific to the profession of the target group, (b) specific to the needs and (c) work processes of the target group and (d) limited to the professional field of the target group. Although psychology curricula for non-psychology students need to be limited regarding its breadth, they should (e) maintain the depth and multi-perspectivity required for understanding psychological phenomena. Discussing these criteria should help raise awareness for the role of teaching psychology to students of academic disciplines and professions other than psychology.

  • Název v anglickém jazyce

    Psychology curricula for non-psychologists? A framework recommended by the European Federation of Psychologists’ Associations’ Board of Educational Affairs.

  • Popis výsledku anglicky

    This paper argues that teaching psychology for non-psychologists influences psychology&apos;s public image and the basis of collaboration between psychologists and non-psychologists. Therefore, designing psychology curricula for non-psychology students and professionals is an important task of psychology departments that deserves attention. For guiding the design process, we propose considering five criteria. Curricula for non-psychologists should be (a) specific to the profession of the target group, (b) specific to the needs and (c) work processes of the target group and (d) limited to the professional field of the target group. Although psychology curricula for non-psychology students need to be limited regarding its breadth, they should (e) maintain the depth and multi-perspectivity required for understanding psychological phenomena. Discussing these criteria should help raise awareness for the role of teaching psychology to students of academic disciplines and professions other than psychology.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50101 - Psychology (including human - machine relations)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Psychology Learning and Teaching

  • ISSN

    1475-7257

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2018

  • Číslo periodika v rámci svazku

    November 14, 2018

  • Stát vydavatele periodika

    GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska

  • Počet stran výsledku

    15

  • Strana od-do

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85058377820