Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Spatial mobility and current travel behaviour in the metropolitan hinterland

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F19%3A43900298" target="_blank" >RIV/60076658:12410/19:43900298 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.sav.sk/journals/uploads/09301055Pesek,%20Kraft.pdf" target="_blank" >https://www.sav.sk/journals/uploads/09301055Pesek,%20Kraft.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.31577/geogrcas.2019.71.3.14" target="_blank" >10.31577/geogrcas.2019.71.3.14</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Spatial mobility and current travel behaviour in the metropolitan hinterland

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This article deals with current changes in mobility patterns and travel behaviour in the Czech Republic. The study is focused on the metropolitan hinterland of Prague. It is based on a detailed research of recent mobility patterns and transport behaviour in the administrative district of Benešov, which is located near Prague. This region was strongly influenced by the transformation of the spatial structure of the settlement system in the Czech Republic. As a result, there is a strong orientation on commuting to Prague. The study uses the database from last two population censuses to analyze the main spatial patterns of commuting to work and to schools in the district of Benešov between 2001 and 2011. The second part analyses current trends in transport behaviour of commuters based on a questionnaire survey. The study brings a few interesting results about the changing structure of spatial mobility and preferences of various transport modes as a part of complex transport behaviour.

  • Název v anglickém jazyce

    Spatial mobility and current travel behaviour in the metropolitan hinterland

  • Popis výsledku anglicky

    This article deals with current changes in mobility patterns and travel behaviour in the Czech Republic. The study is focused on the metropolitan hinterland of Prague. It is based on a detailed research of recent mobility patterns and transport behaviour in the administrative district of Benešov, which is located near Prague. This region was strongly influenced by the transformation of the spatial structure of the settlement system in the Czech Republic. As a result, there is a strong orientation on commuting to Prague. The study uses the database from last two population censuses to analyze the main spatial patterns of commuting to work and to schools in the district of Benešov between 2001 and 2011. The second part analyses current trends in transport behaviour of commuters based on a questionnaire survey. The study brings a few interesting results about the changing structure of spatial mobility and preferences of various transport modes as a part of complex transport behaviour.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50703 - Transport planning and social aspects of transport (transport engineering to be 2.1)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Geografický časopis

  • ISSN

    2453-8787

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    71

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    SK - Slovenská republika

  • Počet stran výsledku

    19

  • Strana od-do

    263-281

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85072912327