Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Význam Brtnického kroužku pro sféru volnočasového výtvarného vzdělávání

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F20%3A43901923" target="_blank" >RIV/60076658:12410/20:43901923 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.pf.jcu.cz/structure/departments/kvv/wp-content/uploads/2018/06/Vybran%C3%A9-texty-se-zam%C4%9B%C5%99en%C3%ADm-na-z%C3%A1jmov%C3%A9-%C4%8Dinnosti-ve-VV-a-HV_sborn%C3%ADk.pdf" target="_blank" >https://www.pf.jcu.cz/structure/departments/kvv/wp-content/uploads/2018/06/Vybran%C3%A9-texty-se-zam%C4%9B%C5%99en%C3%ADm-na-z%C3%A1jmov%C3%A9-%C4%8Dinnosti-ve-VV-a-HV_sborn%C3%ADk.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Význam Brtnického kroužku pro sféru volnočasového výtvarného vzdělávání

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Příspěvek je věnován tzv. Brtnickému kroužku významného českého výtvarného pedagoga Aloise Toufara (1919-1978), který výraznou měrou ovlivnil uvažování nejen nad volnočasovou výtvarnou výchovou. Celosvětové úspěchy „brtnických dětí“ u nás pevně postulovaly pozici volnočasového výtvarného vzdělávání nejen v dobách fungování kroužku, který A. Toufar vedl v letech 1945-1955. Odkaz hodnoty autentického dětského výtvarného projevu vznikajícího z osobního popudu a vnitřní motivovanosti je v obecné oborové teorii patrný dodnes.

  • Název v anglickém jazyce

    The Value of Brtnice group for leisure time art education sphere

  • Popis výsledku anglicky

    This article is dedicated to so called Brtnický group of the important czech art teacher Alois Toufar (1919-1978), who strongly influenced the meaning of not only the leisure time art education. The global success of “brtnice`s children” postulate the position of the leisure time art education not only in the active time of the group, which A. Toufar lead in between 1945-1955. The reference of authentic children&apos;s artistic expression arising from a personal initiative and an internal motivation is evident in the general field theory even today.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Vybrané texty se zaměřením na zájmové činnosti ve výtvarné a hudební výchově.Soubor textů z 12. konference o výchově a volném čase

  • ISBN

    978-80-7394-849-8

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    31-35

  • Název nakladatele

    Pedagogická fakulta Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích

  • Místo vydání

    České Budějovice

  • Místo konání akce

    PF JU

  • Datum konání akce

    16. 6. 2016

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    CST - Celostátní akce

  • Kód UT WoS článku