Identita Romů
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F21%3A43902608" target="_blank" >RIV/60076658:12410/21:43902608 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/60076658:12110/21:43902608
Výsledek na webu
<a href="http://file:///C:/Users/dvapenik/AppData/Local/Temp/14005-31713-1-PB.pdf" target="_blank" >http://file:///C:/Users/dvapenik/AppData/Local/Temp/14005-31713-1-PB.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Identita Romů
Popis výsledku v původním jazyce
Cílem tohoto článku je představit čtenáři problematiku romské identity a sebeidentifikace v romské etnické komunitě, a dále představit nesoulad mezi sebeidentifikací (romské pojetí “já”, také nazývané jako “romipen”) a zřejmou obecně předpokládanou identitou romských osob. Mnoho výzkumníků je toho názoru a statistiky dokládají, že dochází k pomalému vytrácení sebeidentifikace s romskou etnickou komunitou. Dále bude stručně představena důležitost jazyka jako jednoho z hlavních faktorů přispívajících k utváření identity společně se sníženou ochotou romských rodičů učit své děti romský jazyk. Tato skutečnost je dokládána výroky romských rodičů a pracovníků, kteří pracují s Romy. Nakonec budou vzneseny pro metodologii plynoucí důsledky nesouladu mezi sebeidentifikací a zjevně předpokládanou identitou
Název v anglickém jazyce
Roma Identity
Popis výsledku anglicky
The aim of this article is to introduce the reader to challenges surrounding the Roma identity and self-identification among the Roma ethnic community as well as the discrepancy between self- identification (the Roma “I”, the so-called ‘romipen’) and the apparent generally assumed identity of Roma people. Many researchers agree, and statistics concur, that self- identification among the Roma ethnic community is disappearing from the society. The importance of language as one of the main factors contributing to forming of identity will be briefly introduced parallel to the reduced willingness of Roma parents to teach their children Roma language. This fact is exemplified through quotes from Roma parents and a professional working with Roma people. Methodological consequences of the discrepancy between self- identification and apparent generally assumed identity will be raised.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50102 - Psychology, special (including therapy for learning, speech, hearing, visual and other physical and mental disabilities);
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TL02000187" target="_blank" >TL02000187: Standardizace testu Woodcock-Johnson IV pro populaci romských dětí</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2021
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Anthropologia Integra
ISSN
1804-6665
e-ISSN
—
Svazek periodika
12
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
31-35
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—