Jak učitelé využívají venkovní prostředí pro výuku vzdělávací oblasti Člověk a jeho svět
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F21%3A43903358" target="_blank" >RIV/60076658:12410/21:43903358 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://journals.muni.cz/pedor/article/view/20597/16646" target="_blank" >https://journals.muni.cz/pedor/article/view/20597/16646</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.5817/PedOr2021-2-178" target="_blank" >10.5817/PedOr2021-2-178</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Jak učitelé využívají venkovní prostředí pro výuku vzdělávací oblasti Člověk a jeho svět
Popis výsledku v původním jazyce
Hlavním cílem této studie bylo zjistit, jak je aktuálně využívána výuka ve venkovním prostředí učiteli 1. stupně základních škol. Protože učitelé 1. stupně většinou vyučují celou škálu předmětů, pozornost studie byla soustředěna jen na přírodovědné předměty – prvouku a přírodovědu. Na této studii participovalo celkem 120 učitelů vyučujících dané předměty na 1. stupni základní školy napříč Českou republikou. Jako výzkumný nástroj byl zvolen nestandardizovaný autorský dotazník, který čítal celkem 18 otázek. Studie probíhala v letech 2019 a 2020 a rekognoskuje tak aktuální stav výuky těchto předmětů ve venkovním prostředí. Bylo zjištěno, že 97 % respondentů využívá pravidelně výuku ve venkovním prostředí. Studie byla navíc doplněna rozhovory s 20 učiteli z praxe, kterým bylo položeno pět otázek k tématu výuky ve venkovním prostředí.
Název v anglickém jazyce
How teachers use education outside the classroom for instruction within the educational area Humans and their world
Popis výsledku anglicky
The main goal of this study was to find out how primary school teachers currently use education outside the classroom. Even though primary school teachers usually teach a whole range of subjects, the study‘s attention was focused only on primary science. In the Czech Republic, primary science is a part of the educational area Humans and their world. A total of 120 teachers teaching primary science at primary school (Grade 1–5) in the Czech Republic participated in this study. Data were collected using a non-standardized questionnaire designed by the author of the study, which contains a total of 18 questions. The study took place in 2019 and 2020 and thus recognizes the current state of this teaching in the education outside the classroom. It was found that 96.7 % of respondents regularly use teaching in the outdoor environment. In addition, the study was supplemented by interviews with 20 teachers from practice, who were asked 5 questions on the topic of teaching in the education outside the classroom.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2021
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Pedagogická orientace
ISSN
1211-4669
e-ISSN
—
Svazek periodika
31
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
23
Strana od-do
178-200
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—