Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Jak učitelé využívají venkovní prostředí pro výuku vzdělávací oblasti Člověk a jeho svět

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F21%3A43903358" target="_blank" >RIV/60076658:12410/21:43903358 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://journals.muni.cz/pedor/article/view/20597/16646" target="_blank" >https://journals.muni.cz/pedor/article/view/20597/16646</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.5817/PedOr2021-2-178" target="_blank" >10.5817/PedOr2021-2-178</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Jak učitelé využívají venkovní prostředí pro výuku vzdělávací oblasti Člověk a jeho svět

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Hlavním cílem této studie bylo zjistit, jak je aktuálně využívána výuka ve venkovním prostředí učiteli 1. stupně základních škol. Protože učitelé 1. stupně většinou vyučují celou škálu předmětů, pozornost studie byla soustředěna jen na přírodovědné předměty – prvouku a přírodovědu. Na této studii participovalo celkem 120 učitelů vyučujících dané předměty na 1. stupni základní školy napříč Českou republikou. Jako výzkumný nástroj byl zvolen nestandardizovaný autorský dotazník, který čítal celkem 18 otázek. Studie probíhala v letech 2019 a 2020 a rekognoskuje tak aktuální stav výuky těchto předmětů ve venkovním prostředí. Bylo zjištěno, že 97 % respondentů využívá pravidelně výuku ve venkovním prostředí. Studie byla navíc doplněna rozhovory s 20 učiteli z praxe, kterým bylo položeno pět otázek k tématu výuky ve venkovním prostředí.

  • Název v anglickém jazyce

    How teachers use education outside the classroom for instruction within the educational area Humans and their world

  • Popis výsledku anglicky

    The main goal of this study was to find out how primary school teachers currently use education outside the classroom. Even though primary school teachers usually teach a whole range of subjects, the study‘s attention was focused only on primary science. In the Czech Republic, primary science is a part of the educational area Humans and their world. A total of 120 teachers teaching primary science at primary school (Grade 1–5) in the Czech Republic participated in this study. Data were collected using a non-standardized questionnaire designed by the author of the study, which contains a total of 18 questions. The study took place in 2019 and 2020 and thus recognizes the current state of this teaching in the education outside the classroom. It was found that 96.7 % of respondents regularly use teaching in the outdoor environment. In addition, the study was supplemented by interviews with 20 teachers from practice, who were asked 5 questions on the topic of teaching in the education outside the classroom.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Pedagogická orientace

  • ISSN

    1211-4669

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    31

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    23

  • Strana od-do

    178-200

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus