The use of living and non-living things during school practice in primary science education
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F13%3A43886098" target="_blank" >RIV/60076658:12410/13:43886098 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
The use of living and non-living things during school practice in primary science education
Popis výsledku v původním jazyce
The goal of this article is to publish the results of research focused on establishing the level of use of (non-) living things in primary science education. The results of survey carried out at 28 schools in the region of South Bohemia, Czech Republic,are being discussed in this article. In total, 203 teachers have reported various ways of using objects in their teaching practice in terms of science education at primary level.
Název v anglickém jazyce
The use of living and non-living things during school practice in primary science education
Popis výsledku anglicky
The goal of this article is to publish the results of research focused on establishing the level of use of (non-) living things in primary science education. The results of survey carried out at 28 schools in the region of South Bohemia, Czech Republic,are being discussed in this article. In total, 203 teachers have reported various ways of using objects in their teaching practice in terms of science education at primary level.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA406%2F09%2F1039" target="_blank" >GA406/09/1039: Užití přírodnin v kontextu cílů a kurikula přírodovědného vzdělávání na 1. stupni ZŠ.</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
The New Educational Review
ISSN
1732-6729
e-ISSN
—
Svazek periodika
32
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
PL - Polská republika
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
255-263
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—