Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Russian methodologies of vocal training applied in a Czech children’s choir

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F21%3A43903713" target="_blank" >RIV/60076658:12410/21:43903713 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://dspace5.zcu.cz/handle/11025/46735" target="_blank" >https://dspace5.zcu.cz/handle/11025/46735</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.24132/ZCU.MUSICA.2021.01.53-61" target="_blank" >10.24132/ZCU.MUSICA.2021.01.53-61</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Russian methodologies of vocal training applied in a Czech children’s choir

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper presents a dissertation thesis project that focuses on Russian methodologies of vocal training and their application in a children’s choir, which requires a careful choice of methodologies and methodological approach to organization of choir lessons. The paper begins with a brief description of the history and foundation of the Russian choral school and tradition of choral singing education, followed by a brief overview of the most popular vocal methodologists whose work has been dedicated to vocal training. The final part introduces two modern vocal training methodologies of leading musical trainers. The practical part of the future dissertation will deal with the selection of optimal exercises and their systematic development to help children improve their singing skills and musicality, as well as contribute to the cultivation of good singing habits. The aim is to enable school teachers or kindergarten teachers who are not professional musicians to use successfully the assembled methodology.

  • Název v anglickém jazyce

    Russian methodologies of vocal training applied in a Czech children’s choir

  • Popis výsledku anglicky

    This paper presents a dissertation thesis project that focuses on Russian methodologies of vocal training and their application in a children’s choir, which requires a careful choice of methodologies and methodological approach to organization of choir lessons. The paper begins with a brief description of the history and foundation of the Russian choral school and tradition of choral singing education, followed by a brief overview of the most popular vocal methodologists whose work has been dedicated to vocal training. The final part introduces two modern vocal training methodologies of leading musical trainers. The practical part of the future dissertation will deal with the selection of optimal exercises and their systematic development to help children improve their singing skills and musicality, as well as contribute to the cultivation of good singing habits. The aim is to enable school teachers or kindergarten teachers who are not professional musicians to use successfully the assembled methodology.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Musica Paedagogia Pilsnens

  • ISSN

    2788-0087

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2021

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    53-61

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus