Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Musically and Vocally Underdeveloped Children in Music Education: Classes and Games as Means of their Vocal Development

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F24%3A10491745" target="_blank" >RIV/00216208:11410/24:10491745 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Musically and Vocally Underdeveloped Children in Music Education: Classes and Games as Means of their Vocal Development

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Teaching music to younger school-age children presents many challenges, particularly in developing singing skills in musically and vocally underdeveloped students. The teacher&apos;s key task is to alleviate psychological and physical tension and foster a positive attitude toward singing. Vocal dialogue games, in which children imitate the teacher, experiment with their voices, and express prepared themes, can be an effective tool in this process. The text provides examples of voice games designed to encourage musically and vocally underdeveloped children to sing. These activities enhance auditory attention, musical imagination, and intonation accuracy. A systematic approach, motivation, and rewarding partial successes can significantly contribute to the effectiveness of music education.

  • Název v anglickém jazyce

    Musically and Vocally Underdeveloped Children in Music Education: Classes and Games as Means of their Vocal Development

  • Popis výsledku anglicky

    Teaching music to younger school-age children presents many challenges, particularly in developing singing skills in musically and vocally underdeveloped students. The teacher&apos;s key task is to alleviate psychological and physical tension and foster a positive attitude toward singing. Vocal dialogue games, in which children imitate the teacher, experiment with their voices, and express prepared themes, can be an effective tool in this process. The text provides examples of voice games designed to encourage musically and vocally underdeveloped children to sing. These activities enhance auditory attention, musical imagination, and intonation accuracy. A systematic approach, motivation, and rewarding partial successes can significantly contribute to the effectiveness of music education.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Singing with Children. Vocal Pedagogical Perspectives

  • ISBN

    978-88-351-6174-5

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    54-64

  • Počet stran knihy

    200

  • Název nakladatele

    FrancoAngeli s.r.l.

  • Místo vydání

    Milano

  • Kód UT WoS kapitoly