Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Tematika výchovy v přírodě v díle Jaroslava Foglara pohledem pedagogických pracovníků

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F21%3A43904043" target="_blank" >RIV/60076658:12410/21:43904043 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/70883521:28150/21:63534378 RIV/00216224:14410/21:00123574

  • Výsledek na webu

    <a href="https://journals.muni.cz/pedor/article/view/18657" target="_blank" >https://journals.muni.cz/pedor/article/view/18657</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.5817/PedOr2021-2-92" target="_blank" >10.5817/PedOr2021-2-92</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Tematika výchovy v přírodě v díle Jaroslava Foglara pohledem pedagogických pracovníků

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Texty Jaroslava Foglara zasáhly několik generací čtenářů a opakovaně podnítily i zájem odborné veřejnosti. Dílčí výsledky, které popisujeme v tomto příspěvku, jsou součástí komplexního dotazníkového šetření (n = 1 174) s cílem popsat míru ovlivnění dílem J. Foglara; zejména jsme zjišťovali, které aspekty díla respondenti nejvíce oceňovali a které z nich následně aplikovali v reálném životě. Celkem se jednalo o 15 možných oblastí, z nichž jsme do analýzy pro tuto studii vybrali čtyři, které se nejvíce dotýkají tématu „výchova v přírodě“ – pobyt v přírodě a táboření, emotivní vnímání popisů přírody a krajiny, skupinovou soudržnost a celostní seberozvoj. Zjistili jsme, že respondenti s pedagogickou zkušeností významněji aplikují jednotlivé aspekty Foglarova díla ve své práci. Toto poznání jsme identifikovali jak u respondentů z řad profesionálních pedagogů, tak i dobrovolných instruktorů, vedoucích a lektorů. Nejzásadnějším způsobem dílo J. Foglara ovlivnilo skauty, a to i přes skutečnost, že žádný z textů ani jiných prvků Foglarova výchovného systému nemá své zastoupení v oficiálním výchovném programu Junáka.

  • Název v anglickém jazyce

    The theme of outdoor education in the work of Jaroslav Foglar seen by educators

  • Popis výsledku anglicky

    Jaroslav Foglar&apos;s texts have influenced several generations of readers and have repeatedly aroused the interest of the professional public. The sub-results we describe in this paper are part of a comprehensive questionnaire survey (n = 1,174) aimed at describing the degree of influence of Foglar&apos;s work; in particular, we investigated which aspects of the work were most appreciated by the respondents and which of them were subsequently applied in real life. In total, there were 15 possible areas of interest, from which we selected the four most relevant to the theme of &quot;outdoor education&quot; for analysis in this study: being in nature and camping, emotional perception of descriptions of nature and landscape, group cohesion, and holistic self-development. We found that respondents with teaching experience significantly applied each aspect of Foglar&apos;s work in their work. We identified this finding among respondents from professional educators as well as volunteer instructors, leaders, and trainers. Foglar&apos;s work has influenced Scouts in the most significant way, despite the fact that none of the texts or other elements of Foglar&apos;s educational system are represented in the official educational programme of Junák.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Pedagogická orientace

  • ISSN

    1211-4669

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    31

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    27

  • Strana od-do

    92-118

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus