Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Destination satisfaction comparison excluding the weather effect

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F21%3A43904353" target="_blank" >RIV/60076658:12410/21:43904353 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/62156489:43110/22:43920187

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/13683500.2021.1968802?scroll=top&needAccess=true" target="_blank" >https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/13683500.2021.1968802?scroll=top&needAccess=true</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1080/13683500.2021.1968802" target="_blank" >10.1080/13683500.2021.1968802</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Destination satisfaction comparison excluding the weather effect

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Destination satisfaction is influenced by endogenous, as well as exogenous factors, that are beyond the destination managers&apos; control. This study compares overall satisfaction in eleven tourism areas located in the Region of South Bohemia, Czech Republic, and identifies if perceived weather, as an exogenous factor, can influence overall visitor satisfaction and destination comparison. Using a linear regression model, the study brings a methodological solution of how to exclude weather effects from overall satisfaction. The estimated values of overall satisfaction, as well as the destination ranking, changed after the exclusion of the weather effect. The results can be used by Destination Management Organizations (DMOs) to get a clear picture about destination satisfaction performance. The external effects, such as weather, must be removed to establish a consistent destination comparison when DMOs consider the overall visitor satisfaction as an indicator for evaluating destination performance and redistributing financial support.

  • Název v anglickém jazyce

    Destination satisfaction comparison excluding the weather effect

  • Popis výsledku anglicky

    Destination satisfaction is influenced by endogenous, as well as exogenous factors, that are beyond the destination managers&apos; control. This study compares overall satisfaction in eleven tourism areas located in the Region of South Bohemia, Czech Republic, and identifies if perceived weather, as an exogenous factor, can influence overall visitor satisfaction and destination comparison. Using a linear regression model, the study brings a methodological solution of how to exclude weather effects from overall satisfaction. The estimated values of overall satisfaction, as well as the destination ranking, changed after the exclusion of the weather effect. The results can be used by Destination Management Organizations (DMOs) to get a clear picture about destination satisfaction performance. The external effects, such as weather, must be removed to establish a consistent destination comparison when DMOs consider the overall visitor satisfaction as an indicator for evaluating destination performance and redistributing financial support.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50703 - Transport planning and social aspects of transport (transport engineering to be 2.1)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Current Issues in Tourism

  • ISSN

    1368-3500

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    neuveden

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2021

  • Stát vydavatele periodika

    GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska

  • Počet stran výsledku

    18

  • Strana od-do

  • Kód UT WoS článku

    000691170700001

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85113830096