Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

MULTI-CRITERION NOTICING: PRE-SERVICE TEACHERS’ DIFFICULTIES IN ANALYSING CLASSROOM VIGNETTES

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F21%3A43906838" target="_blank" >RIV/60076658:12410/21:43906838 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    MULTI-CRITERION NOTICING: PRE-SERVICE TEACHERS’ DIFFICULTIES IN ANALYSING CLASSROOM VIGNETTES

  • Popis výsledku v původním jazyce

    When confronted with the complexity of classroom situations, mathematics teachers are often required to notice aspects of a situation with respect to multiple criteria. Such multi-criterion noticing requirements can be assumed to come with high cognitive load for the teacher and teachers need multi-criterion awareness as well as corresponding professional knowledge in the relevant domains. Despite its importance for mathematics teacher expertise, studies approaching multi-criterion noticing in a systematic way are still scarce. Consequently, this study examines pre-service teachers’ analyses of a classroom vignette designed to require noticing related to several criteria relevant for the students ’ learning. The findings provide insight into pre-service teachers ’ difficulties and point to the complexity of multi-criterion noticing.

  • Název v anglickém jazyce

    MULTI-CRITERION NOTICING: PRE-SERVICE TEACHERS’ DIFFICULTIES IN ANALYSING CLASSROOM VIGNETTES

  • Popis výsledku anglicky

    When confronted with the complexity of classroom situations, mathematics teachers are often required to notice aspects of a situation with respect to multiple criteria. Such multi-criterion noticing requirements can be assumed to come with high cognitive load for the teacher and teachers need multi-criterion awareness as well as corresponding professional knowledge in the relevant domains. Despite its importance for mathematics teacher expertise, studies approaching multi-criterion noticing in a systematic way are still scarce. Consequently, this study examines pre-service teachers’ analyses of a classroom vignette designed to require noticing related to several criteria relevant for the students ’ learning. The findings provide insight into pre-service teachers ’ difficulties and point to the complexity of multi-criterion noticing.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 44th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education

  • ISBN

    978-616-93830-2-4

  • ISSN

    0771-100X

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    142-149

  • Název nakladatele

    Psychology of Mathematics Education (PME)

  • Místo vydání

    Khon Kaen

  • Místo konání akce

    Virtual, Online

  • Datum konání akce

    19. 7. 2021

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku