MULTI-CRITERION NOTICING: PRE-SERVICE TEACHERS’ DIFFICULTIES IN ANALYSING CLASSROOM VIGNETTES
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F21%3A43906838" target="_blank" >RIV/60076658:12410/21:43906838 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
MULTI-CRITERION NOTICING: PRE-SERVICE TEACHERS’ DIFFICULTIES IN ANALYSING CLASSROOM VIGNETTES
Popis výsledku v původním jazyce
When confronted with the complexity of classroom situations, mathematics teachers are often required to notice aspects of a situation with respect to multiple criteria. Such multi-criterion noticing requirements can be assumed to come with high cognitive load for the teacher and teachers need multi-criterion awareness as well as corresponding professional knowledge in the relevant domains. Despite its importance for mathematics teacher expertise, studies approaching multi-criterion noticing in a systematic way are still scarce. Consequently, this study examines pre-service teachers’ analyses of a classroom vignette designed to require noticing related to several criteria relevant for the students ’ learning. The findings provide insight into pre-service teachers ’ difficulties and point to the complexity of multi-criterion noticing.
Název v anglickém jazyce
MULTI-CRITERION NOTICING: PRE-SERVICE TEACHERS’ DIFFICULTIES IN ANALYSING CLASSROOM VIGNETTES
Popis výsledku anglicky
When confronted with the complexity of classroom situations, mathematics teachers are often required to notice aspects of a situation with respect to multiple criteria. Such multi-criterion noticing requirements can be assumed to come with high cognitive load for the teacher and teachers need multi-criterion awareness as well as corresponding professional knowledge in the relevant domains. Despite its importance for mathematics teacher expertise, studies approaching multi-criterion noticing in a systematic way are still scarce. Consequently, this study examines pre-service teachers’ analyses of a classroom vignette designed to require noticing related to several criteria relevant for the students ’ learning. The findings provide insight into pre-service teachers ’ difficulties and point to the complexity of multi-criterion noticing.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2021
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of the 44th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education
ISBN
978-616-93830-2-4
ISSN
0771-100X
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
142-149
Název nakladatele
Psychology of Mathematics Education (PME)
Místo vydání
Khon Kaen
Místo konání akce
Virtual, Online
Datum konání akce
19. 7. 2021
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—