Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Support for mathematics teachers through representations of practice - Vignette-based approaches in the project coReflect@maths

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F22%3A43905159" target="_blank" >RIV/60076658:12410/22:43905159 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.37626/GA9783959872188.0.052" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.37626/GA9783959872188.0.052</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.37626/GA9783959872188.0.052" target="_blank" >10.37626/GA9783959872188.0.052</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Support for mathematics teachers through representations of practice - Vignette-based approaches in the project coReflect@maths

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Teachers‘ analysis of vignettes can be a key for connecting specific classroom situations with mathematics education theories. As vignettes are representations of practice with relevance for professional requirements of the mathematics classroom, vignettes also represent or portray meaningful theoretical elements. The use of vignettes in pre-service and in-service teacher professional development needs, however, conceptual and evidencebased exploration. Building on prior work with video, text, and cartoon vignettes, the project coReflect@maths aims at exploring the potentials of vignette-based work both for supporting professional learning and for research into aspects of mathematics teachers‘ expertise. Key aspects of the project work will be presented.

  • Název v anglickém jazyce

    Support for mathematics teachers through representations of practice - Vignette-based approaches in the project coReflect@maths

  • Popis výsledku anglicky

    Teachers‘ analysis of vignettes can be a key for connecting specific classroom situations with mathematics education theories. As vignettes are representations of practice with relevance for professional requirements of the mathematics classroom, vignettes also represent or portray meaningful theoretical elements. The use of vignettes in pre-service and in-service teacher professional development needs, however, conceptual and evidencebased exploration. Building on prior work with video, text, and cartoon vignettes, the project coReflect@maths aims at exploring the potentials of vignette-based work both for supporting professional learning and for research into aspects of mathematics teachers‘ expertise. Key aspects of the project work will be presented.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Building on the Past to Prepare for the Future. Proceedings of the 16th International Conference of The Mathematics Education for the Future Project

  • ISBN

    978-3-95987-217-1

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    283-288

  • Název nakladatele

    WTM-Verlag

  • Místo vydání

    Muenster

  • Místo konání akce

    Cambridge, UK

  • Datum konání akce

    8. 8. 2022

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku