Support for mathematics teachers through representations of practice - Vignette-based approaches in the project coReflect@maths
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F22%3A43905159" target="_blank" >RIV/60076658:12410/22:43905159 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.37626/GA9783959872188.0.052" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.37626/GA9783959872188.0.052</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.37626/GA9783959872188.0.052" target="_blank" >10.37626/GA9783959872188.0.052</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Support for mathematics teachers through representations of practice - Vignette-based approaches in the project coReflect@maths
Popis výsledku v původním jazyce
Teachers‘ analysis of vignettes can be a key for connecting specific classroom situations with mathematics education theories. As vignettes are representations of practice with relevance for professional requirements of the mathematics classroom, vignettes also represent or portray meaningful theoretical elements. The use of vignettes in pre-service and in-service teacher professional development needs, however, conceptual and evidencebased exploration. Building on prior work with video, text, and cartoon vignettes, the project coReflect@maths aims at exploring the potentials of vignette-based work both for supporting professional learning and for research into aspects of mathematics teachers‘ expertise. Key aspects of the project work will be presented.
Název v anglickém jazyce
Support for mathematics teachers through representations of practice - Vignette-based approaches in the project coReflect@maths
Popis výsledku anglicky
Teachers‘ analysis of vignettes can be a key for connecting specific classroom situations with mathematics education theories. As vignettes are representations of practice with relevance for professional requirements of the mathematics classroom, vignettes also represent or portray meaningful theoretical elements. The use of vignettes in pre-service and in-service teacher professional development needs, however, conceptual and evidencebased exploration. Building on prior work with video, text, and cartoon vignettes, the project coReflect@maths aims at exploring the potentials of vignette-based work both for supporting professional learning and for research into aspects of mathematics teachers‘ expertise. Key aspects of the project work will be presented.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2022
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Building on the Past to Prepare for the Future. Proceedings of the 16th International Conference of The Mathematics Education for the Future Project
ISBN
978-3-95987-217-1
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
283-288
Název nakladatele
WTM-Verlag
Místo vydání
Muenster
Místo konání akce
Cambridge, UK
Datum konání akce
8. 8. 2022
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—