Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

"Helping learners" -- pre-service mathematics teachers' conceptions of learning support through the lens of their situated noticing -- a vignette-based study

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F22%3A43905156" target="_blank" >RIV/60076658:12410/22:43905156 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://web.ua.es/es/pme45/documents/proceedings-pme-45-vol3.pdf" target="_blank" >https://web.ua.es/es/pme45/documents/proceedings-pme-45-vol3.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    "Helping learners" -- pre-service mathematics teachers' conceptions of learning support through the lens of their situated noticing -- a vignette-based study

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Learning support is a key aspect of the teaching profession. In particular, promoting mathematics-related learning is a goal when mathematics teachers respond to students’ questions or comments during their work on tasks. “Helping” learners in this sense should be (A) adaptive to the learner’s needs and (B) carry the potential to elicit further learning - both core aspects of learning support informed by a teacher’s noticing in the interaction with the learner. Pre-service teachers’ noticing in this area can be assumed to be still under development and there is hence a need of empirical studies investigating the learning support they suggest to provide. Consequently, this paper presents results from a vignette-based study with n=116 pre-service teachers, providing insight into their difficulties and also perspectives for improvement.

  • Název v anglickém jazyce

    "Helping learners" -- pre-service mathematics teachers' conceptions of learning support through the lens of their situated noticing -- a vignette-based study

  • Popis výsledku anglicky

    Learning support is a key aspect of the teaching profession. In particular, promoting mathematics-related learning is a goal when mathematics teachers respond to students’ questions or comments during their work on tasks. “Helping” learners in this sense should be (A) adaptive to the learner’s needs and (B) carry the potential to elicit further learning - both core aspects of learning support informed by a teacher’s noticing in the interaction with the learner. Pre-service teachers’ noticing in this area can be assumed to be still under development and there is hence a need of empirical studies investigating the learning support they suggest to provide. Consequently, this paper presents results from a vignette-based study with n=116 pre-service teachers, providing insight into their difficulties and also perspectives for improvement.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 45th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education (Vol. 3)

  • ISBN

    978-84-13-02177-5

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    91-98

  • Název nakladatele

    PME

  • Místo vydání

    Alicante

  • Místo konání akce

    Alicante, Spain

  • Datum konání akce

    18. 7. 2022

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku