Didaktické listy pro přípravu lekcí výtvarné výchovy
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F22%3A43905128" target="_blank" >RIV/60076658:12410/22:43905128 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.pf.jcu.cz/images/PF/veda-vyzkum/edicni-cinnost/download/Didakticke_listy_pro_pripravu_lekci_VV_Repa_2022.pdf" target="_blank" >https://www.pf.jcu.cz/images/PF/veda-vyzkum/edicni-cinnost/download/Didakticke_listy_pro_pripravu_lekci_VV_Repa_2022.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Didaktické listy pro přípravu lekcí výtvarné výchovy
Popis výsledku v původním jazyce
Didaktické listy pro přípravu lekcí výtvarné výchovy jsou koncipovány jako přehledové tematické mapy sloužící k rychlé orientaci v klíčových oblastech současné výtvarné edukace. Na dvanácti oboustranných listech formátu A4 jsou postupně rozvíjeny dílčí obsahy didaktiky výtvarné výchovy s důrazem na jejich vnitřní provázanost a představení smysluplného a činnostně pestrého modelu předmětu. Listy jsou věnovány cílům výtvarné výchovy, představují jednotlivé druhy výtvarných činností a rozmanité prostředky výtvarného vyjadřování. Neopomíjí ani důležitá psychologická témata týkající se ontogeneze výtvarného projevu a výtvarné typologie, stejně jako dílčí didaktické obsahy, ve kterých by měl být výtvarný pedagog, ať už současný nebo budoucí, rámcově zorientován. Prostřednictvím odkazů na další oborové zdroje pak listy fungují také jako rozcestník pro zevrubnější studium vybraných témat. Listy jsou určeny především posluchačům výtvarně-pedagogických oborů se zaměřením na ZŠ a ZUŠ. Didaktickou oporu při přípravě lekcí výtvarné výchovy však nabízí také stávajícím pedagogům základních škol.
Název v anglickém jazyce
Didactic Sheets for Preparation of Art Education Lessons
Popis výsledku anglicky
Didactic sheets for preparation of art education lessons are designed as overview thematic maps for quick orientation in the key areas of contemporary art education. On twelve double-sided sheets of A4 format, the sub-contents of the didactics of art education are gradually developed with an emphasis on their internal connection and the presentation of a meaningful and activity-varied model of the subject. The sheets are dedicated to the goals of art education, they represent individual types of art activities and various means of artistic expression. It also does not neglect important psychological topics related to the ontogeny of artistic expression and artistic typology, as well as partial didactic contents in which an art teacher, whether present or future, should be broadly oriented. Through links to other branch sources, the sheets also function as a signpost for a more in-depth study of selected topics. The sheets are intended primarily for students of art and pedagogy majors with a focus on primary and secondary schools. However, it also offers didactic support for the preparation of art education lessons to existing elementary school teachers.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
—
OECD FORD obor
50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2022
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů