Teaching photosynthesis in the ditigal age: STEM inquiry-based learning activity
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F22%3A43906904" target="_blank" >RIV/60076658:12410/22:43906904 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://pages.pedf.cuni.cz/pbe/files/2023/09/ConferenceProceedings_PBE2022_final.pdf" target="_blank" >https://pages.pedf.cuni.cz/pbe/files/2023/09/ConferenceProceedings_PBE2022_final.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Teaching photosynthesis in the ditigal age: STEM inquiry-based learning activity
Popis výsledku v původním jazyce
The paper focuses on the teaching of photosynthesis of aquatic plants among lower secondary school studets of 9th grade. Study is aimed on the impact of STEM inuiry-based learning activity supported by the use of digital measuring device – optical oxygen sensor. Some misconceptions regarding photosynthesis of aquatic plants were detected in the investigation. Students' attitudes towards different innovative approaches to teaching were monitored in a pretest/posttest questionnaire survey.
Název v anglickém jazyce
Teaching photosynthesis in the ditigal age: STEM inquiry-based learning activity
Popis výsledku anglicky
The paper focuses on the teaching of photosynthesis of aquatic plants among lower secondary school studets of 9th grade. Study is aimed on the impact of STEM inuiry-based learning activity supported by the use of digital measuring device – optical oxygen sensor. Some misconceptions regarding photosynthesis of aquatic plants were detected in the investigation. Students' attitudes towards different innovative approaches to teaching were monitored in a pretest/posttest questionnaire survey.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TL05000150" target="_blank" >TL05000150: Biomasa v trvale udržitelné krajině: digitální platforma pro výuku fotosyntézy ve vodě a na souši k poznání úlohy rostlin v krajině</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2022
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Project-based and other student-activation strategies and issues in science education XX, Conference proceedings
ISBN
—
ISSN
2695-0626
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
136-143
Název nakladatele
Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Praha
Datum konání akce
3. 11. 2022
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
001328097000015