Český jazyk na základní škole a víceletém gymnáziu
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F23%3A43907013" target="_blank" >RIV/60076658:12410/23:43907013 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.pf.jcu.cz/images/PF/veda-vyzkum/lingua-viva/download/LV36_2023.pdf" target="_blank" >https://www.pf.jcu.cz/images/PF/veda-vyzkum/lingua-viva/download/LV36_2023.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Český jazyk na základní škole a víceletém gymnáziu
Popis výsledku v původním jazyce
Český jazyk na základní škole a víceletém gymnáziu. Výukový projekt Základní škola versus gymnázium; shody, odlišnosti a specifika výuky na základní škole a víceletém gymnáziu zaměřený na monitoring paralelní roční výuky českého jazyka a literatury v relativně stejných podmínkách, ověřil, že žáci gymnázia prokázali očekávaně lepší výsledky v získávání vědomostí a osvojování si dovedností, a to kvantitativně i kvalitativně, rovněž i v poměru k času potřebnému k jejich získání. Žáci základní školy dosáhli překvapivě lepších výsledků v silnějším a trvalejším osvojování si postojů a hodnot, u žáků základní školy se podařilo vytvořit také opravdovější vztah k vyučovanému předmětu než u žáků z gymnázia. Český jazyk, základní škola, víceleté gymnázium, výukový experiment.
Název v anglickém jazyce
Czech language in Primary and lower-secondary school and lower secondary school and grammar school
Popis výsledku anglicky
Teaching project Elementary school versus gymnasium; similarities,differences and specifics of teaching at primary school and multi-year grammar schoolaimed at monitoring the parallel annual teaching of Czech language and literature inrelatively the same conditions, verified that grammar school pupils demonstrated theexpected better results in acquiring knowledge and mastering skills, both quantitativelyand qualitatively, also in proportion to the time needed to obtain them. Primary schoolpupils achieved surprisingly better results in stronger and more permanent acquisition ofattitudes and values, primary school pupils also managed to create a more genuinerelationship to the taught subject than grammar school pupils.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
60203 - Linguistics
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2023
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Lingua viva
ISSN
1801-1489
e-ISSN
2336-8136
Svazek periodika
XIX
Číslo periodika v rámci svazku
36
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
9-14
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—