Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Český jazyk na základní škole a víceletém gymnáziu

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F23%3A43907013" target="_blank" >RIV/60076658:12410/23:43907013 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.pf.jcu.cz/images/PF/veda-vyzkum/lingua-viva/download/LV36_2023.pdf" target="_blank" >https://www.pf.jcu.cz/images/PF/veda-vyzkum/lingua-viva/download/LV36_2023.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Český jazyk na základní škole a víceletém gymnáziu

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Český jazyk na základní škole a víceletém gymnáziu. Výukový projekt Základní škola versus gymnázium; shody, odlišnosti a specifika výuky na základní škole a víceletém gymnáziu zaměřený na monitoring paralelní roční výuky českého jazyka a literatury v relativně stejných podmínkách, ověřil, že žáci gymnázia prokázali očekávaně lepší výsledky v získávání vědomostí a osvojování si dovedností, a to kvantitativně i kvalitativně, rovněž i v poměru k času potřebnému k jejich získání. Žáci základní školy dosáhli překvapivě lepších výsledků v silnějším a trvalejším osvojování si postojů a hodnot, u žáků základní školy se podařilo vytvořit také opravdovější vztah k vyučovanému předmětu než u žáků z gymnázia. Český jazyk, základní škola, víceleté gymnázium, výukový experiment.

  • Název v anglickém jazyce

    Czech language in Primary and lower-secondary school and lower secondary school and grammar school

  • Popis výsledku anglicky

    Teaching project Elementary school versus gymnasium; similarities,differences and specifics of teaching at primary school and multi-year grammar schoolaimed at monitoring the parallel annual teaching of Czech language and literature inrelatively the same conditions, verified that grammar school pupils demonstrated theexpected better results in acquiring knowledge and mastering skills, both quantitativelyand qualitatively, also in proportion to the time needed to obtain them. Primary schoolpupils achieved surprisingly better results in stronger and more permanent acquisition ofattitudes and values, primary school pupils also managed to create a more genuinerelationship to the taught subject than grammar school pupils.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60203 - Linguistics

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Lingua viva

  • ISSN

    1801-1489

  • e-ISSN

    2336-8136

  • Svazek periodika

    XIX

  • Číslo periodika v rámci svazku

    36

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    9-14

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus