The perception of chemistry by lower secondary school pupils and secondary grammar school students
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F12%3A00064310" target="_blank" >RIV/00216224:14410/12:00064310 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://capv2012.pedf.cuni.cz/wp-content/uploads/2013/03/Sbornik.pdf" target="_blank" >http://capv2012.pedf.cuni.cz/wp-content/uploads/2013/03/Sbornik.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
slovinština
Název v původním jazyce
Vnímanie vyučovacieho predmetu chémia žiakmi II. stupňa ZŠ a študentmi gymnázií
Popis výsledku v původním jazyce
Príspevok je zameraný na vnímanie vyučovacieho predmetu chémia žiakmi II. stupňa ZŠ a študentmi gymnázií. Ako výskumný nástroj bol použitý dotazník s 25 škálovanými položkami Likertovho typu. Výskumnú vzorku tvorilo 379 žiakov ZŠ a 552 študentov gymnázií. Pre stanovenie reliability bolo použité Cronbachovo alfa. Jeho hodnota bola 0,87 pre ZŠ a 0,86 pre gymnázia. Pre stanovenie konštruktovej validity bola použitá faktorová analýza, ktorá rozdelila položky do 4 kategórii. Na určenie rozdielov medzi skupinami nezávislých premenných (ročník, gender a obľúbený predmet) bola použitá analýza rozptylu a t-test pre nezávislé výbery. Pri hodnotení výsledkov zo základnej školy dosiahli dievčatá pozitívnejšie skóre v porovnaní s chlapcami. Žiaci z ôsmeho a deviateho ročníku ZŠ dosiahli približne rovnaké skóre. U študentov gymnázií dosiahli chlapci vyššie skóre v porovnaní s dievčatami. S postupujúcim vekom bol pozorovaný pokles záujmu o vyučovací predmet chémia študentmi gymnázií.
Název v anglickém jazyce
The perception of chemistry by lower secondary school pupils and secondary grammar school students
Popis výsledku anglicky
The contribution is focused on the perception of chemistry by the lower secondary school pupils and secondary grammar school students. The questionnaire with 25 Likert type items was used as a research tool. The sample size was created by 379 pupils and552 students. The Cronbach?s alpha was used for the reliability determination with the values 0,87 for lower secondary school pupils and 0,86 for secondary grammar school students. The factor analysis was used for the construct validity determination, which divided items into four categories. The t-test for independent samples and analysis of variance (ANOVA) were used for the determination of differences among independent variables (gender, year of study, favourite subject). The girls from elementary school achieved higher score than boys. 8th year study pupils and 9th year study pupils achieved similar score. The boys from secondary grammar school students achieved higher score than girls.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Kvalita ve vzdělávání: Sborník příspěvků z XX. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu
ISBN
9788072906208
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
38-47
Název nakladatele
Univerzita Karlova
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Praha
Datum konání akce
1. 1. 2012
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—