Postoje žáků 2. stupně základních škol k vyučovacímu předmětu zeměpis
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F11%3A00053534" target="_blank" >RIV/00216224:14410/11:00053534 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Postoje žáků 2. stupně základních škol k vyučovacímu předmětu zeměpis
Popis výsledku v původním jazyce
V této studii jsme zkoumali postoje žáků k vyučovacímu předmětu zeměpis. V našem výzkumu jsme se zabývali vlivem různých proměnných (pohlaví, třída a oblíbený předmět) na postoje žáků k zeměpisu. Výzkumný vzorek tvořilo 540 žáků ze šesti základních škol.Počet dívek byl 315, počet chlapců 225. Účastníci výzkumného šetření byli ve věku 11 ? 15 let. Všichni účastníci navštěvovali druhý stupeň základních škol, přičemž nejvíce jich bylo z osmého ročníku. Postoje žáků k vyučovacímu předmětu zeměpis byly měřeny na škálové stupnici Likertova typu s pěti možnostmi odpovědí, počet položek bylo 27. Výsledky dotazníkové šetření byly zpracovány faktorovou analýzou a analýzou rozptylu. Reliabilita výzkumného nástroje byla stanovena pomocí Cronbachova koeficientu alfa. Celkově výsledky našeho výzkumu ukazují relativně neutrální postoj českých žáků k vyučovacímu předmětu zeměpis. Dále výsledky ukázaly, že třída a oblíbený předmět významně ovlivňují postoje žáků k zeměpisu, zatímco vliv pohlaví prokáz
Název v anglickém jazyce
The attitudes of lower secondary-school pupils? to geography as a teaching subject
Popis výsledku anglicky
This study is focused on the investigation of pupils? attitudes toward geography as a teaching subject. The influence of variables like gender, grade and favorite subject on attitudes toward geography was investigated. The sample size consisted of 540 lower secondary school pupils from six schools. The number of girls was 315 and number of boys was 225. The age of respondents was between 11 ? 15 years, the most of respondents was from 8th grade. The pupils? attitudes were measured on the 5-point items of Likert type, the number of items was 27. The results were evaluated by factor analysis and analysis of variance. The reliability of the measurement tool was determined by the Cronbach?s alpha coefficient. The results showed relatively neutral Czech pupils? attitudes toward geography. Next, the grade and favorite subject had the significant influence on the pupils? attitudes toward geography. The effect of gender was not significant.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Pedagogika
ISSN
0031-3815
e-ISSN
—
Svazek periodika
61
Číslo periodika v rámci svazku
3
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
14
Strana od-do
257-270
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—