Postoje žáků vybraných základních škol k pěstitelských pracím
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F17%3A00098124" target="_blank" >RIV/00216224:14410/17:00098124 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Postoje žáků vybraných základních škol k pěstitelských pracím
Popis výsledku v původním jazyce
Předkládaná pilotní studie je zaměřena na výzkum postojů žáků českých základních škol k vyučovacímu předmětu pěstitelské práce. Klade si za cíl zjistit zejména rozdíl v postojích z hlediska pohlaví a oblíbeného předmětu. Jako výzkumný nástroj byl použit dotazník s pětistupňovými škálovanými položkami Likertova typu, který byl administrován 151 žákům dvou základních škol. Pomocí faktorové analýzy byly položky rozděleny do čtyř kategorií: oblíbenost a pomůcky; zájem o pěstitelské práce; významnost pěstitelských prací; oblíbenost a náročnost. Celkové skóre postojové části indikovalo pozitivní postoj žáků k vyučovacímu předmětu pěstitelské práce. Vliv pohlaví na postoje žáků k pěstitelským pracím byl nevýznamný – mezi chlapci a dívkami není statisticky významný rozdíl. Vliv oblíbeného předmětu se ukázal jako významný faktor ovlivňující postoje žáků k pěstitelským pracím. V závěru jsou navrženy další možnosti směřování výzkumu v této oblasti.
Název v anglickém jazyce
Attitudes of pupils of selected primary schools to plant growing work
Popis výsledku anglicky
The pilot study is focused on the investigation of lower secondary school pupils attitudes of Czech to the subject of Plant growing. The partial aims are to find out differences between results with respect to gender and favourite subject. A questtionnaire with 5-point Likert type items was used as a research tool. The sample size contained 151 pupils of two Czech lower secondary schools. By factor analysis the items were distributed into four categories: Popularity and aids; interest in plant growing; the sagnificance of plant growing; popularity and difficulty. The overal score indicated positive pupils´attitudes toward plant growing. The influence of the gender on the attitudes of the pupils to the plant growing was insignificant - there is no statistically significant difference between boys and girls. The influence of a favorite subject has proved to be a significant factor influencing pupils' attitudes towards plant growing. The conclusion includes further possibilities of research in this area.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Sborník statí z XII. ročníku konference EDUCO na téma: VÝZKUM V PŘÍPRAVĚ UČITELŮ PŘÍRODOVĚDNÝCH, ZEMĚDĚLSKÝCH A PŘÍBUZNÝCH OBORŮ
ISBN
9788021327849
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
104-112
Název nakladatele
Česká zemědělská univerzita v Praze - Institut vzdělávání a poradenství
Místo vydání
Česká zemědělská univerzita v Praze
Místo konání akce
Vysoké Tatry - Tatranská Štrba
Datum konání akce
1. 1. 2017
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—