Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Vnímání chemie žáky druhého stupně základních škol

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F12%3A00059634" target="_blank" >RIV/00216224:14410/12:00059634 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Vnímání chemie žáky druhého stupně základních škol

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Výzkumných prací týkajících se zkoumání postojů žáků k chemii není mnoho. Ve většině případů se jedná o výzkumné práce zaměřené na vliv genderu na utváření postojů k uvedenému předmětu. V předkládané studii byl kromě vlivu genderu zjišťován i vliv ročníku, oblíbeného předmětu a celkový postoj žáků k chemii. Výzkumný vzorek byl tvořen 379 žáky druhého stupně z osmi českých základních škol. Poměr děvčat a chlapců byl přibližně vyrovnaný. Více žáků bylo z osmého ročníku (n = 236) a žáků s oblíbeným přírodovědným předmětem bylo 102. Jako výzkumný nástroj byl použít dotazník obsahující 25 škálovaných položek Likertova typu. Použitím faktorové analýzy byly položky rozděleny do 4 dimenzí: Zájem o chemii, Význam chemie, Budoucí život a chemie, Chemické experimenty. Na zjištění rozdílů u jednotlivých proměnných byl použit t-test pro nezávislé výběry. Významný rozdíl byl zjištěn pouze u proměnné oblíbený předmět ve prospěch žáků s chemií jakožto oblíbeným předmětem.

  • Název v anglickém jazyce

    Lower secondary school pupils perception of chemistry

  • Popis výsledku anglicky

    There are a small number of research studies investigating lower secondary school pupils attitudes toward chemistry. Existing studies focus mainly on the influence of gender on the attitudes toward chemistry. In this paper we present an investigation ofthe influence of gender, class and favourite subject and also an overall index of attitudes toward chemistry. The sample consisted of 379 pupils from eight lower secondary schools. The number of boys and girls was approximately similar; there were more pupils from the 8th grade and 102 pupils with chemistry as favourite subject. The measurement tool was a questionnaire with 25 Likert type items. After applying factor analysis, the items were distributed into four dimensions: The interest in chemistry, The relevance of chemistry, The future life and chemistry and The Chemical experiments. The independent two-sample t-test was used for determining the differences among groups of categorical variables.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Pedagogická orientace

  • ISSN

    1211-4669

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    22

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    15

  • Strana od-do

    82-96

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus