It cannot be done without biology, or how the lower secondary school pupils perceive it
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F11%3A00054855" target="_blank" >RIV/00216224:14410/11:00054855 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.5817/SP2011-2-4" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.5817/SP2011-2-4</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.5817/SP2011-2-4" target="_blank" >10.5817/SP2011-2-4</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
slovinština
Název v původním jazyce
Bez prírodopisu to nejde alebo ako ho vnímajú žiaci základných škôl
Popis výsledku v původním jazyce
V predkladanom príspevku je zisťovaný vplyv gender, ročníka a obľúbeného predmetu na úroveň postojov k prírodopisu u žiakov druhého stupňa základných škôl. Výskumnú vzorku tvorilo 496 žiakov zo šiestich českých základných škôl, pričom boli zastúpené všetky ročníky druhého stupňa. Pomer chlapcov a dievčat bol približne vyrovnaný. Viac žiakov z výskumnej vzorky označilo ako obľúbený predmet jeden z neprírodovedných. Ako výskumný nástroj bol použitý dotazník obsahujúci 25 položiek Likertovho typu.
Název v anglickém jazyce
It cannot be done without biology, or how the lower secondary school pupils perceive it
Popis výsledku anglicky
In this contribution attention is paid to the influence of gender, class and lower secondary pupils favourite subject on the level of their attitudes towards biology. The sample consisted of 496 pupils from six Czech lower secondary schools and represented all classes at lower secondary level. The ratio of boys and girl was approximately the same. More pupils chose a non-science subject as their favourite subject. The measurement tool was a questionnaire with 25 Likert-type items.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Studia Paedagogica
ISSN
1803-7437
e-ISSN
—
Svazek periodika
16
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
14
Strana od-do
75-88
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—