Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The influence of gender, grade level and favourite subject on Czech lower secondary school pupils perception of geography

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F12%3A00059811" target="_blank" >RIV/00216224:14410/12:00059811 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1080/10382046.2012.672675" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1080/10382046.2012.672675</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1080/10382046.2012.672675" target="_blank" >10.1080/10382046.2012.672675</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The influence of gender, grade level and favourite subject on Czech lower secondary school pupils perception of geography

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Geography is an important school subject that brings pupils? description and explanation of social, economic and/or political aspects of the changing world. It has been affirmed that the interest in a subject depends on the attitude to this subject. Thisstudy investigates Czech lower secondary school pupils? perception of geography. The research was performed on a sample of 540 pupils from six lower secondary schools. The investigation focused on the influence of gender, grade level and favourite subject on the perception of geography in general and in four specific dimensions: Geography as a school subject, Geography and environment, Importance of geography, and Relevance of geography lessons to pupils? lives. Results suggest that the grade level andsubject popularity significantly influence the perception of geography, but gender does not. The implications for teaching practice are also presented.

  • Název v anglickém jazyce

    The influence of gender, grade level and favourite subject on Czech lower secondary school pupils perception of geography

  • Popis výsledku anglicky

    Geography is an important school subject that brings pupils? description and explanation of social, economic and/or political aspects of the changing world. It has been affirmed that the interest in a subject depends on the attitude to this subject. Thisstudy investigates Czech lower secondary school pupils? perception of geography. The research was performed on a sample of 540 pupils from six lower secondary schools. The investigation focused on the influence of gender, grade level and favourite subject on the perception of geography in general and in four specific dimensions: Geography as a school subject, Geography and environment, Importance of geography, and Relevance of geography lessons to pupils? lives. Results suggest that the grade level andsubject popularity significantly influence the perception of geography, but gender does not. The implications for teaching practice are also presented.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    International Research in Geographical and Environmental Education

  • ISSN

    1038-2046

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    21

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

    109-122

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus