Czech Student Attitudes towards Geography
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F12%3A00059810" target="_blank" >RIV/00216224:14410/12:00059810 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.1080/00221341.2011.594904" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1080/00221341.2011.594904</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1080/00221341.2011.594904" target="_blank" >10.1080/00221341.2011.594904</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Czech Student Attitudes towards Geography
Popis výsledku v původním jazyce
This study investigates 540 Czech lower secondary students' attitudes towards geography. It examined the general influence of gender and grade level on attitudes towards geography with an emphasis on four specific areas in particular: geography as a school subject; geography and the environment; the importance of geography; and the relevance of geography lessons to pupils' lives. The results suggest that grade level significantly influences attitudes towards geography, but gender does not. It also comments on drawbacks within the Czech curriculum that limit geography instruction.
Název v anglickém jazyce
Czech Student Attitudes towards Geography
Popis výsledku anglicky
This study investigates 540 Czech lower secondary students' attitudes towards geography. It examined the general influence of gender and grade level on attitudes towards geography with an emphasis on four specific areas in particular: geography as a school subject; geography and the environment; the importance of geography; and the relevance of geography lessons to pupils' lives. The results suggest that grade level significantly influences attitudes towards geography, but gender does not. It also comments on drawbacks within the Czech curriculum that limit geography instruction.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Journal of Geography
ISSN
0022-1341
e-ISSN
—
Svazek periodika
111
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
US - Spojené státy americké
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
67-75
Kód UT WoS článku
000302088900003
EID výsledku v databázi Scopus
—