Dobrá praxe naplňování administrativních činností základních škol
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F23%3A43907342" target="_blank" >RIV/60076658:12410/23:43907342 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Dobrá praxe naplňování administrativních činností základních škol
Popis výsledku v původním jazyce
Hlavním cílem projektu je komplexně zmapovat administrativní činnosti základních škol (tedy právnických osob vykonávajících činnost základní školy) během jednoho školního roku. Cílem je zmapovat činnosti z několika perspektiv: 1) Identifikace administrativních činností, které právnická osoba vykonávající činnost základní školy musí realizovat, neboť jí to právní předpisy ukládají, 2) Identifikace administrativních činností, jejichž výkon bezprostředně nevyplývá z právních předpisů, 3) Popis způsobu výkonu činností, 4) Identifikace případných mezikrajových rozdílů v této oblasti, a 5) Identifikace případných rozdílů v rozsahu a obsahu administrativní činnosti s ohledem na velikost a charakter zřizovatele školy. V druhém kroku je cílem vytvořit základní klasifikaci, jak školy řeší rozdělení administrativy mezi jednotlivé zaměstnance školy. V posledním kroku je cílem navrhnout opatření vedoucí ke snížení nároků na školy v rámci administrativních činností.
Název v anglickém jazyce
Good practice in fulfilling the administrative activities at primary schools
Popis výsledku anglicky
The main goal of the project is to comprehensively map the administrative activities of primary schools (i.e. legal entities performing primary school activities) during one school year. The aim is to map the activities from several perspectives: 1) Identification of administrative activities that a legal entity carrying out the activities of a primary school must implement, because the legal regulations impose it, 2) Identification of administrative activities, the performance of which does not directly follow from legal regulations, 3) Description of the method of performance activities, 4) Identification of possible inter-regional differences in this area, and 5) Identification of possible differences in the scope and content of administrative activities with regard to the size and character of the school founder. In the second step, the goal is to create a basic classification of how schools deal with the division of administration between individual school employees. In the last step, the aim is to propose measures leading to a reduction of demands on schools in the framework of administrative activities.
Klasifikace
Druh
N<sub>metC</sub> - Metodiky certifikované oprávněným orgánem
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TIRSMSMT935" target="_blank" >TIRSMSMT935: Administrativní činnosti základních škol</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2023
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Interní identifikační kód produktu
Nmet – TIRSMSMT935
Číslo předpisu
2/1969 Sb., o zřízení ministerstev a jiných ústředních orgánů státní správy České republiky
Technické parametry
MSMT-15929/2023-24
Ekonomické parametry
Není relevantní
Označení certifikačního orgánu
MŠMT
Datum certifikace
—
Způsoby využití výsledku
B - Výsledek je využíván orgány státní nebo veřejné správy