Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Lower secondary school students reflecting their two-week experience with quadrilaterals and GeoGebra

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F23%3A43907645" target="_blank" >RIV/60076658:12410/23:43907645 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://hal.science/CERME13/hal-04419384v1" target="_blank" >https://hal.science/CERME13/hal-04419384v1</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Lower secondary school students reflecting their two-week experience with quadrilaterals and GeoGebra

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In this paper, we introduce a two-week long dynamic-geometry based series of geometry lessons, and investigate how lower secondary school students reflected their experience with this kind of learning. For a class of 25 7th-grade students, the series served as a full-fledged alternative to standard lessons on quadrilaterals, so it covered all required learning objectives. At the end of the series, the students reflected their experience, and we provide a qualitative study of their reflections. The results show that students mainly reflected on geometric topics instead of on working in dynamic environments. It indicates that dynamic geometry can stand in the background and at the same time play an important role in geometry education.

  • Název v anglickém jazyce

    Lower secondary school students reflecting their two-week experience with quadrilaterals and GeoGebra

  • Popis výsledku anglicky

    In this paper, we introduce a two-week long dynamic-geometry based series of geometry lessons, and investigate how lower secondary school students reflected their experience with this kind of learning. For a class of 25 7th-grade students, the series served as a full-fledged alternative to standard lessons on quadrilaterals, so it covered all required learning objectives. At the end of the series, the students reflected their experience, and we provide a qualitative study of their reflections. The results show that students mainly reflected on geometric topics instead of on working in dynamic environments. It indicates that dynamic geometry can stand in the background and at the same time play an important role in geometry education.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the Thirteenth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME13)

  • ISBN

    978-963-7031-04-5

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    "829–836"

  • Název nakladatele

    Alfréd Rényi Institute of Mathematics, Budapest, Hungary and ERME

  • Místo vydání

    Neuveden

  • Místo konání akce

    Budapest

  • Datum konání akce

    10. 7. 2023

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku